Met vallen en opstaan

Ik herinnerde me gisteren weer het pijnlijke gevoel in de rug toen onze meisjes leerden lopen. Ze namen onze handen vast en stapten zo rond. Een nadeel van groot zijn, is dat je je dan heel hard moet bukken.
En dat gevoel kreeg ik nu weer. Mona besloot gisteren om te leren rijden zonder zijwieltjes.
Mijn tegenargumenten werden van tafel geveegd en even later lagen de wieltjes in het gras.

Na heel veel vasthouden en loslaten en vallen, lukte het al een paar meter.

Er kwamen heel wat yoga-oefeningen aan te pas om mijn rug weer in orde te krijgen. Hopelijk heeft ze het snel onder de knie.


En dan Emma ....

Reacties

  1. Hoe leuk gezegd! Met zonder... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. één tip Griet: een sjaal! knoop een sjaal rond hun borst, onder de armen, knoop op de rug en hou de touwtjes in handen! Zo hebben ze veel minder 't gevoel dat je ze vasthoudt en toch kunnen ze niet (te hard) vallen. Werkte bij Stella super! Stella leerde zo vorig jaar fietsen en op een uurtje was ze ermee weg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze worden toch groot he, als ze al eens zelf kunnen fietsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heerlijk, hé als ze dat kunnen!Sinds Myarn op 2 wielen kan rijden, wil ze met de feist naar school. Maar da's een beetje te ver.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat kijk ik uit naar die momenten.
    @Meisjesmama: zo'n grappige, maar serieus handige tip!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier beginnen we er binnenkort ook aan! Goeie tip van meisjesmama! Veel succes nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Onze papa bond een stok vast aan de bagagedrager van onze fiets en hield ons zo tegen. Hij kreeg ook last als hij ons aan ons fietsje zelf moest vasthouden. De sjaal van meisjesmama is ook slim!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer een mijlpaal !! Je schijnt ook speciale hesjes te hebben met een handvat op de rug, maar die sjaal ga ik onthouden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn zoontje(5) kwam vorig jaar thuis van school en beweerde dat hij kon fietsen.De wieltjes moesten en zouden eraf. Wij doen dat met een beetje een medelijdende blik naar elkaar (zijn twee oudere zussen hadden dat ook ooit beweert). Hij gaat naar de stoep zet zich op zijn fiets en fietst weg!
    Geen rugpijn, geen sjaal, geen stok!

    k

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is niet echt een tip, maar wij hebben geen enkele van de kinderen "leren" fietsen. Ze hebben het allemaal vanzelf geleerd. De ene was daar sneller mee dan de andere.
    Wouter leerde het pas toen hij vijf was op vakantie. Fietske gegeven en hup: alle dagen erop en heel snel kon hij het. Geen zere ruggen zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, Wat zou ik graag hebben dat ze het gewoon leren! Die sjaaltip gebruikte ik toen ze leerden lopen. Met de fiets ga ik het ook eens proberen! De juf heeft zich er vandaag ook mee bezig gehouden. En Mona zal het snel beet hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat heeft ze snel opgepikt! Overigens heeft een slimme vader een apparaat ontwikkeld dat je op de fiets kunt zetten, zodat je als ouder niet hoeft te bukken, maar wel de fiets in evenwicht kunt houden. Mijn ouders gebruikten daarvoor vroeger een bezem.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Alweer een mijlpaal voor de kleine grote meid, fietsen zonder wieltjes. Mijn metekindje wordt ook maar groter en groter. Kan haar bijna niet volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ah zo snel kan dat gaan, handig.
    Mijne zoon (wordt 4 in juni) beweert dat hij niet meer gaat kunnen fietsen als ik zijn wielen van zijn fiets haal, en hij kijkt nogal raar alsof ik chinees praat dat ik er enkel de kleintjes zou afhalen.
    Hier nog geen interesse dus :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!