Fietsen en rokjes

Fietsen en rokjes gaan niet goed samen. Als je wat pech hebt, waait het door de wind steeds omhoog.
En als je het formaat van Emma bent, dan hangt jouw rok tussen de spaken.
Maar eigenlijk was dat niet zo'n groot probleem, want madame verklaarde dat Mona in de lente mag leren fietsen en dat zij het wel in de zomer zal leren. Ik hoop dat ze de zomer van 2010 bedoelt!
Wij hebben een opa met creatieve ideeën en het gereedschap en de tijd om die uit te werken. Het probleem van de zere rug werd meteen aangepakt. Wat eerst leek op een megabbq-tang, bleek een handvat voor de fiets te worden. Zonder pijn leert Mona nu fietsen. Het lukte al om vier meter alleen te fietsen rechtdoor.
Ik had het idee om aan het skatepark te gaan oefenen. Daar kan ze rechtdoor fietsen op een effen ondergrond. Maar daar staan ook rampen. En al gauw stond de fiets aan de kant en het kind op de ramp. Even later fietste ze er gewoon overheen. Ik moest wel volgen. Het was geen zicht, maar wel heel grappig.


Riep Mona van op die ramp: "hé, mam, dat is hier wel keicool!"


De rok van Emma maakte ik gisteren met één van mijn stofjes waar ik niet durfde in knippen. Maar UWYH bleef in mijn oren hangen, dus...

Het is van Michael Miller en de kwaliteit is super. Het is alweer een trechtermodel geworden zoals in mijn handleiding. Ik werkte het netjes af als nooit tevoren en ik ben alweer tevreden.

Reacties

  1. Supertof rokje!
    In een stofje dat ik ook al lang op het oog heb :).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het handvat ziet er in orde uit hoor!

    Mijn dochtertje leerde vorig jarig fietsen met het bodytje met handvat. Ook een heel handig ding! Ze was er ook heel snel mee weg. Vorige week werd de fiets nog eens uitgehaald (na enkele maanden rust) en de eerste 5 minuutjes was het terug efkes wennen Nu fiets ze zonder steunwielekes alsof ze nooit iets anders deed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel mooi stofje!! en rokje ook

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat rokje is dan ook supermooi! en had ik al gezegd dat dat kleedje ook zo prachtig is?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou nu het liefst van al een ganse dag door achter de naaimachine zitten. Waarom kan dat eigenlijk niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kan best hoor, de hele dag achter de machine zitten. gewoon om de andere dag!

    Heel leuke rokje. En de foto's: schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit stofje hoort helemaal niet in een kast, maar aan je meid haar lijfje! Goed dat je het aangedurft hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Rokjes zijn even wennen, maar het staat wel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi hoi!

    n vraagje... het patroontje dat je gebruikte voor het gele broekje... van Oliver + S geloof ik, moet ik dit aankopen via internet? Of vind ik hier ook ergens een gratis versie van? Ik vind het echt supergeslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Katrijn,

    Het is niet gratis. Ik kocht het bij Vermiljoen. Je vindt een link naar haar winkel rechts op mijn blog. Ze komt hier ook een homesale doen!
    Ik ben zeer tevreden over dat patroontje en de werkbeschrijving. Het klopt helemaal!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!