Structuur

Mijn berichtje vandaag gaat over deze meid:

Ze heeft wat met orde en structuur.
Ze vertelde me dat ze de DVD's had opgeruimd.
En dit was het resultaat. Per kleur en netjes op een stapel.

Toen ik op haar kamer kwam waar ze gespeeld had, zag ik dit:

Alle popjes soort per soort en netjes op een rij.
Als haar tekeningen niet meer op "de juiste volgorde" liggen, kan ze heel hard huilen.
En voor u nu in vakjes begint te denken en haar een stempel wil geven, kijk dan naar dit:

Ze houdt van schatten zoeken en die bewaart ze in haar ei.
Niet netjes op stapeltjes. Oef.

Reacties

  1. Doet me denken aan kleine Ella... ik was (en ben, nog steeds) ook zo'n orde-zoeker. Maar net als jouw dochtertje was ik daar niet consequent in, want sommige dingen moésten rommelig zijn!
    Het is best wel goed gekomen met mij, dus niet panikeren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Doe ik niet! Ik geniet ervan dat ze dat wel heel goed kan, opruimen.
    En eigenlijk lijkt ze daarin ook op haar eigenste mama :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wow...ik wou dat die van mij wat meer van orde en structuur hielden! Alle 3 zijn ze meer adept van de laatste foto. zucht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En is dat ook van die appel en die boom :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, ik draag hetzelfde droeve lot als Polkadotjes. De juf zei onlangs over Annabel (3) dat ze nog zelden zo'n slordige kleuter had gezien.
    En ja, hier is het zeker van die appel en die boom.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh zo leuk zeg, zo'n opruimer. Onze kleine van 2 ruimt niets op maar tijdens het spelen zet hij alles netjes op een rij, moeten de speelmatten mooi recht liggen enzovoort. Tot hij heel boos wordt en alles de lucht doorvliegt...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk, opruimen op kleur en nette stapels, rijtjes enzovoorts. Dat ken ik hier niet.
    Grappig, die bovenste foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb hier maar één kind die erg ordelijk is: de oudste. De anderen maken er vaak een zootje van.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Exact mijn kleine Emma. Op het consultatiebureau hadden ze daar weer een hele theorie achter toen ze heel precies de blokjes moest stapelen, maar die theorie is mijn ene oor in gegaan en de andere weer uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hihi...ja dat zou kunnen kloppen van die appel en die boom. Ik zal er aan denken de volgende keer dat ik ze onder hun voeten geef!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. LOL! Best confronterend,hé, die kroost!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!