Wij willen zomer, deel 1

De zon lonkt. Hoewel het buiten koud is, stijgt de temperatuur binnen. En dan gaan de kleren uit. Wees gerust. Ik blijf zedig, maar onze meisjes dragen veel liever minder kleren. Een bikini of zo.
Ze verlangen dus ook naar zomer. Met deze handgemaakte kleertjes, help ik dat idee natuurlijk een beetje.
De broek is gemaakt naar een patroon van OLIVER +S. Schitterend patroontje voor een beginner. Stap voor stap goed uitgelegd en het lukte meteen. Ik maakte een vier jaar en vind deze maat eigenlijk nog te ruim voor mijn meisjes. Hun buikje is te smal. (Ik wou dat ik dat over het mijne kon zeggen :-))
Het topje is gesmockt. Mijn Brother kan dat eigenlijk niet, maar ik heb een andere oplossing gevonden. Aan de binnenkant heb ik een biaislint gestikt. Daar loopt een elastiek door. Heel netjes! Als iemand daar meer uitleg over wilt, laat dan een berichtje achter!





En waarom er zo veel foto's zijn? Wel, Mona had gewoon veel zin om model te zijn.

Reacties

  1. Heel erg mooi!!! Die broek is kei-leuk... Ik ga ook eens op zoek naar dat patroon (ik ben beginnend en dol op makkelijke patroontjes!!!).
    Enne smocken heb ik nog nooit gedaan. Daar moet ik me ook eens in verdiepen, want het resultaat is schitterend!
    Ook het oranje rokje voor Mona is super!
    Die meiden van jou boffen maar met zo'n creatieve mama!
    Groetjes Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel mooi !!
    aangezien ik niet zo'n smock fan ben is dit wel een toffe oplossing
    heel mooi geel kleurke ook voor de broek

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben bijlange nog niet aan toe, aan smocken. Geen idee of het geleende stikmachine dat kan, dus wat mij betreft mag je het gerust eens uitleggen want het ziet er geweldig mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel tof gedaan!
    Een heel leuk broekje, vind ik dat.
    Zou dat ook voor volwassenen bestaan? :o).

    Ook het rokje vind ik superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt heel goed op het filou setje van de huidige collectie. Pluim!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een zalig geel broekske! Mega kleur!
    En gij zijdt al begonnen met smocken...prachtig topje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Over deze manier van smocken zal ik eens uitleg geven! Heel eenvoudig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ooooh, wat heerlijk in dat knalgeel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi! Dat roept idd. om zomerse temperaturen. Laat maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow, die foto's hadden zo uit de zomercatalogus van Filou & co of zo kunnen komen. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, en ze dragen ze graag! Dat is ook geweldig. Want Emma houdt niet van broeken en Mona houdt niet van kriebelende etiketten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb een nichtje waarvoor ik al een rokje maakte... maar dat vloog snel weer uit.. eerder een broekenmadam. Misschien is dit een optie. Maar ben je zeker dat dit wel kan als stikbeginner?? Waar vind ik de patroontjes van Oliver+s??

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vermiljoen verkoopt ze in België. OP mijn blog vind je een link naar har winkel. Ik werk niet graag met patroontjes, maar dit is echt heel eenvoudig en duidelijk uitgelegd. Het is in het Engels, maar er staan heel goede tekeningen bij. Ik ben ook nog niet lang bezig, hé. Het zal dus wel lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk zomeroutfitje. Ik word er helemaal blij van!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!