...



Reacties

  1. Oh wat een mooi rokje. Waarom kan ik dat nou niet. Ik ga heel hard oefenen op de naaimachine, want mijn meiden zouden ook dolblij zijn met zulke vrolijke zwierrokjes.

    Groetjes,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooooooooohhh.... mooi mooi mooi mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zit ik welgeteld 25 min geleden naar zo'n blauw-wit polkadotje te kijken. Aan 1€/m. Bij die goedkope kramen op de markt zijn er nooit polkadotjes te zien. Vandaag dus wel. Ik vond dat er toch iets van glans in te zien was en twijfelde. Stapte door en kan nu wel doodvallen wanneer ik dit prachtige rokje zie. Grrr. Ik hoop dat dat kraam er volgende week ook staat mét nog een stukje blauwe polkadotstof want ik wil ook zo'n mooi rokje maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihi...schoon he die blauwe bollekes! Janne is zot van 't hare. Leuk sierstiksel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! Inderdaad een heel geslaagd stofje...

    Hoeveel stof koop jij voor 1 rokje? Ik wil morgen eens aan zien voor stof, maar ik heb nog geen patroon getekend van het plooirokje...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb de stofbreedte gebruikt en niet de voorgeschreven hoeveelheid door madame zsazsa. De stof komt van de Strik in Ledeberg. Wel iets meer dan €1! Daar twijfel je toch niet voor Miss Stik! Ik hoop mee dat ze er volgende week weer staan!
    Je hebt maar de lengte van een rokje nodig van de stof. In dit geval zo'n 30 cm.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die rokjes zijn zo leuk! Zo staan er ook nog op mijn verlanglijstje, nu tijd vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi! Voor welke dochter is het bestemd?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weeral zo mooi! En gij wordt da nie beu seg!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt heel mooi zeg! leuke combinatie: die kleuren. Zal lekker fris staan. Kanp handwerk weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk gedaan dat rokje.Wij hebben ook een meisje met de naam Emma, zij wordt binnenkort 4 jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vraagje: In welk maatje heb je de rokjes gemaakt?
    Volgens Mme Zaza haar haar uitleg heb ik meer dan 1m50 nodig (buikomtrek >50 cm). Dus ben wel nieuwsgierig hoe je dat dan oplost met minder stof?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben daar ook curieus naar. Ik denk dat je dan minder plooien hebt en het iets minder zwiert.
    Ik maak zelf voor de dochter zo een zwierrokje met rimpeldraad en een klein belegje. Klaar in no time...
    Ik gebruik dan ook de stofbreedte en inderdaad ook de lengte van de rok.

    Je rokje is alleszinds zeer geslaagd

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik weet het... Peper het er nog maar eens in. Als ze er volgende week staan koop ik de rol op ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Maar Miss Stikje! Dan komt het weer duur uit, hé! LOL

    Ik steek eerst de rits in de rok en reken dan uit hoeveel stof ik heb. Ik deel dat getal door de taille. De uitkomst is de grootte van de plooi. Op die manier werk je heel gemakkelijk en hoef je geen stof toe te voegen. Dat is volgens mij minder mooi!
    Dit rokje is onderweg voor een vierjarige meid...
    Ik maak er binnenkort twee voor achtjarigen en dan ga ik twee keer de stofbreedte gebruiken, denk ik...
    Ik hou jullie op de hoogte!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!