Jump rope dress 2







Onder het motto: "dat patroon moet opbrengen" en naar aanleiding van verplichte naairust aan zee, schoot ik gisterenavond in actie.
Ik maakte alweer een jump rope dress van OLIVER+S.
Ik maakte het iets moeilijker door er in de kraag en de zakken een paspel tussen te naaien. Ook aan de riempjes waar de gele riem inzit heb ik paspels gebruikt. Twee uur ongeveer heb ik erover gedaan om die kleine eindjes te draaien. Pfff.
De rest van de jurk ging heel vlot.
Deze keer heb ik de patroondelen overgenomen op de goede kant van de stof en heb ik niets moeten herdoen.

Reacties

  1. Wat een ontzettend leuk stofje !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OMG OMG...niet te doen!
    Dat paspelke is idd een super gedacht. Het geeft het dat ietsje extra. En dat stofke...dat is toch altijd een hit he.
    Ik zit hier net in een discussie verwikkeld met mijn dochter over dat patroon. Ze wil een jurk zonder kraag. Gggrr.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar jongens toch, weeral zo schoon gemaakt!
    Die mouwkes zijn echt schattig.
    En wie zei dat astronauten voor jongens waren?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ai, P, dat kraagje is net zo mooi!
    En dat stofje zagen ze hier meteen zitten. Allebei! Van toen het nog op de draad hing te drogen.
    Het zijn wel meisjesachtige astronauten, hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik neem het eventjes op voor emma: wanneer krijgt zij eens een jump rope dress?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi!
    Ik ben jaloers op al uw energie, ik heb niets gemaakt de laatste tijd.

    k

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O ja, vergeten te vragen: de foto helemaal vanboven is dat één van uw kindjes?Het lijkt zo jaren zeventig.

    k

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtig!!! ik zou er niet aan durven beginnen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het kindje op de foto boven in de banner ben ik. 30 jaar geleden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow! Een prachtige jurk in mijn favoriete stof (waar ik voorlopig niet durf in te knippen...).

    Groetjes,
    Vlijtige Vink.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. amai zeg, zo twee poppemiekes bij elkaar. leuk gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vlijtig Liesje07 april, 2010

    Een geweldig jurkje, en het patroon op de stof vind ik ook super.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk stofje. Super.
    Mooie baby was jij! leuke foto bovenin.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hihi, ik vind mezelf ook wel schattig op die foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Supermooi Griet! Toch een geweldig stofke hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Waw Griet! Echt heel mooi! Dat stofje is echt hemels! Ik bestelde laatst 4 meter ervan *bloos* Heb je tips voor die paspel in dat kraagje te froemelen?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, Liesel! Wat ga je met vier meter doen!!! Ik heb voor deze jurk niet zo heel veel nodig. De stof is redelijk breed en ik knip zuinig :-)
    Ik heb de paspel eerst vastgestikt op één kant. Omgekeerd en gekeken of die goed zat. Dan de andere laag erop gelegd. Een beetje op de tast, maar het resultaat is mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dit vind ik één van je aller aller mooiste maaksels. Het ziet er echt super uit :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!