Stolplooirokje 3




Het model zit prima, de stof en de werkbeschrijving lagen klaar.
Redenen genoeg om meerdere exemplaren te maken.

Ik gebruikte deze keer stof van het merk Petit Pan en deze komt uit de shop van Vermiljoen.
Ik maakte al enkele aanpassingen bij mijn eigen handleiding. Een opsomming:
* Deze keer heb ik geen rits in het rokje genaaid, maar de zijkanten aan elkaar genaaid omdat de elastiek voldoende ruimte geeft om het rokje aan en uit te trekken.

* Ik maakte de strook van de binnenrok iets breder en rimpelde deze stof voor nog meer pof-effect.

* De plooitjes heb ik allemaal wat dieper vast gestikt. Veel werk, maar een mooi resultaat.

* Ten slotte, "het dingetje"! Ik stikte een groen lint op de naad om het àf te maken. Het zelfde groen komt terug in het patroon van het rokje en in de knoop van de broche.


Die broche dus. Ik gebruikte het idee van Polkadotjes. In het midden naaide ik nog een groene knoop.
Het idee voor de combinatie van dit stofje met groen komt van dezelfde hoek.

Reacties

  1. kei mooi! Denk dat je bijna een winkel kan beginnen met al die mooie rokjes.
    En nog een klein vraagje, hoe maak jij die foto's in zo een mooi vierkant?

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Poppie, Ik snij die foto's uit in Picasa of Iphoto. Leuk dat je terug bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt supersupermooi, ik ben zot van dat modelleke !! Moest ik zoiets kunnen, ik zou er 20 maken denk ik. Pràchtig !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben fan van het dingetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super mooi weeral! Die plooitjes verder doorgestikt geven idd. een knap resultaat, ook mooi met dat dingetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vroeg mij af: heb je nu ook knoopsgaten-elastiek gebruikt zodat het rokje aanpasbaar is of gewone elastiek?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik gebruik idd aanpasbare knoopsgaten-elastiek. Handig want buikjes krimpen nogal gemakkelijk op die leeftijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi dat die plooitjes telkens op dat rode blokje uitkomen. De stof lijkt ervoor gemaakt. En je dochter ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super!
    Dat ziet er véél werk uit, maar het is schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig! Ik ga er ook eens een maken (hopelijk nog deze zomer…)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. o, ik ben echt zooooo fan van dat specifieke petit pan stofke. mijn schoonzus bracht het recht uit parijs mee. 't is echt een prachtrokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi!! Wil ik ook eens proberen... (Stress!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tis echt een prachtig rokje, misschien maak ik het wel na... ;-)
    Ik vraag me wel af hoeveel stof jij koopt voor zo'n rokje. Uit 1m40 geraakt dat niet he. Koop je dan heel veel stof om heel veel over te hebben? Of hang je twee delen aan elkaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hi, superleuk rokje! En ik vind die schoenen zo leuk ook... kan je me zeggen waar je die vandaan hebt??? Groetjes van Natasja

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!