Een hond met een jas.


Ik geef toe. Als ik op straat een hondje zie lopen met kleertjes aan of in de buggy, dan begin ik te gniffelen.
Zou dat beestje daar zelf voor kiezen?
Toen ik laatst bij Ikea rondliep, viel Mona als een blok voor de collectie kleertjes voor knuffelhonden.
Nog gekker, dacht ik. Maar thuisgekomen trok ze haar knuffelhond meteen een pyjamaatje aan.
Na heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang zagen van haar kant, heb ik haar een restje stof laten kiezen en heb ik een omkeerbaar giletje gemaakt voor Bas.
Ik benoem het als lesmateriaal om de techniek van Tante Hilde eens te proberen. En ik moet zeggen dat die super is!

Reacties

  1. Haha, Wij zijn hier onlangs ook thuisgekomen met twee van die honden, manden en kleertjes,... Gelukkig hebben ze nog niet gevraagd of ik iets wou maken. En den techniek van tante Hilde ligt hier afgeprint klaar om vanavond toe te passen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onze hond (niet bepaald een chiwawa maar een bull terrier) kiest zelf voor een jas. Zonder gaat hij de deur niet uit in dit weer...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo schattig! Onze lukas sleept net dezelfde hond al sinds zijn geboorte overal mee, het is zijne 'woefwoef'. Zo'n jasje zou hij ook wel zien zitten voor zijn favoriete knuffel, moet ik ook eens proberen (zoals oneindig veel andere dingen...)!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Tinke, ik weet dat ik met mijn uitspraak op tenen zal trappen, maar ik zag op tv een reportage van een winkel waar ze de nagels lakken van honden en ze dan feestkledij aantrekken, kerstmenu's voorschotelen, in een kerstpakje steken en dan 's avonds een pyjama aantrekken. Ik vind dat persoonlijk heel raar.
    Paarden dragen nu ook jassen en dat begrijp ik wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die techniek heb ik ook toegepast op mijn vestjes. Dat Japanse boekje waaruit het patroon kwam stelt dat ook zo voor. Het leek me veel makkelijker dan dat gekeer van Zsazsa, maar dat komt misschien omdat ik nog nooit de moeite gedaan heb om het aandachtig te lezen.
    Je stoffencombinatie is net die van mijn laatste vestjes. Hier gaat het naar een ontzettend schattig knulletje van anderhalf.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik gniffel toch ook altijd een beetje! Een hond met een jasje, daar kan ik ergens in de verte verte nog inkomen, maar een buggy... die zijn op zich al irritant, laat staan dat het dan nog ene is met een hond die tegen je enkels rijdt: -)

    Toch een schattig jasje hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt wel super schattig. Dit moet ik niet aan m'n dochters laten zien of ik kan een hele garderobe maken denk ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gniffel, gniffel om alle hondenverhalen... Ik vind dat ook allemaal een beetje 'strange', maar hé, ik ken dan ook absoluut niets van dieren! Een knuffel kan er wel mee weg, zou ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een broekje met een gat voor de staart? Zou dat iets zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. :-) Ik was eens met een lege buggy op weg naar de onthaalmoeder om mijn zoon op te halen, en onderweg vroeg zo'n madammeke met een chihuahua op haar arm of ze hem niet mocht gebruiken voor haar hondje...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik paste de techniek van tante Hilde ook toe eergisteren voor een herdersjasje voor Timo... Super!!
    Vind het wel iets hebben een knuffel met kleertjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I’ve been into blogging for quite some time and this is definitely a great post.Cheers!

    generic paxil

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!