Maak eens een zwangere blij.

Ik ging op bezoek bij een zwangere vriendin en nam geen bloemetjes mee, maar een wikkeldeken voor de nieuwe baby.
Het patroon gebruikte ik van Kallou.
Ik gebruikte het grootste patroon omdat het jammer is dat kleintjes zo snel groeien en dus ook uit hun wikkeldekens groeien.
In de kap heb ik een koordje genaaid. Nu kan die lekker aangesnoerd worden.
Op de foto is de velcro nog niet ingenaaid, maar dat heb ik uiteraard gedaan voor ik het pakje maakte. Tegenwoordig met die winters korte dagen, moet je snel zijn om een goede foto te kunnen maken!




Reacties

  1. Ooooh, dat is mooi, en zo lekker zacht dat dat moet zijn, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat stofke, zalig hé. En als de baby erin zit wordt het alleen maar mooier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. knap! Kan u naaimachine dat aan zo een dikke stof ? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. die teddy ziet er heerlijk zacht uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daar wil ik ook wel in liggen, ziet er heerlijk comfortabel uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zeer geslaagd! Van waar heb je de dikke stof?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leen, ik kocht ze op het stoffenspektakel en in een stoffenwinkeltje in Herzele.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb ook net mijn eerste gemaakt! Vond het patroontje op je blog.
    Zou je die eigenlijk kunnen gebruiken in de maxicosi?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Serieus, ik wil daar direct zelf in kruipen. Zooooo zacht en warm lijkt me dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi weer, en wat een lekker dik pakket al met al!
    Ik ga je patroon ook nog vaak gebruiken (als er wat meer baby's rondom ons komen...) en ik weet nu al hoe het eruit moet gaan zien voor als wij zelf....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is heel mooi gedaan. ik bestelde het boekje twee maand geleden en is nog steeds niet toegekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Katrientje, Wat bedoel je? Heb je op de website van Kallou besteld? Dat patroon kan je gratis downloaden!
    Madame Pip, de kleine kan zeker in de maxi-cosi. De grotere versie lijkt me inderdaad ruim, maar ik denk dat het echt wel kan. Ik ga nog knoopsgaten maken voor de riempjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie, warme deken. Daar zal mama en baby heel blij van worden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deze staat ook op mijn to-do-lijstje voor een baby in productie (bij een ander wel te verstaan).
    Hoeveel moet je rekenen voor de katoenstof? Ik heb er liggen, maar vrees dat het te weinig is. Dus alvoor ik ga knippen....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een stoffenwinkel in Herzele ??? Waar is dat dan, Griet?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo mooi! Wou dat ik ook zo kon naaien of dat ik zo een vriendin had die dat kon ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Kruimel, Ik denk dat je met 1 meter toekomt, afhankelijk van de stofbreedte.
    @Els, in Woubrechtegem is er een winkel waar ze vooral gordijnstoffen verkopen, maar ook kledingtextiel. Ze staan op de markt in Ninove en op woensdag en zaterdag kan je er thuis omgaan. In de Molenstraat.
    @Mammie Sarah, Je zal eens vriendin moeten worden, hé. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dan doe ik een grote ji-haa.
    Net genoeg. Nu op zoek naar teddy of fleece.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh, zo schoon! Ne mens zou er zelf willen inkruipen. Die zou ik ook wel eens willen maken, nu nog ergens een baby vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoe heb je die rand zo mooi gekregen? Ik ben aan het sukkelen met die satijnen biais.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @Naja,

    Ik heb de rand er opgestikt als biais en hem iets breder geknipt.
    Bij fleece hoef je niet om te plooien. Dan kan je een strook rond de lagen leggen en rondom stikken. Het wordt wel een dik pak, maar oefening baart kunst. Satijn voor zo'n dekentje, daar zou ik me niet aan wagen...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik wilde even weten hoeveel ik van beide stoffen nodig heb.. want dat staat niet echt in die tutorial !! ik heb zoveeel zin om dit te maken!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!