Verwerk de restjes op een fijne manier


Ik maakte voor mezelf een jurk uit tricot.
Voor mooie tricot moet je in Brussel zijn bij Le Chien Vert.
Ik ging tijdens de solden en toen kreeg je per meter eentje gratis. Dat is al eens de moeite, hé.
De kwaliteit is ook super.
Met de restjes van mijn jurk maakte ik voor Emma een driekwart cirkelrok.
Bovenaan werkte ik het rokje af met boordstof. Onderaan rolzomen.
Dat rokje was zo snel klaar en zo eenvoudig. En schoon dat ze ermee staat!
Lang leve de overlock!

Reacties

  1. niets zo snel en heerlijk als een rokje met tricot boord en een overlock! Hier ook topfavoriet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze onthoud ik.
    Ik heb een collega beloofd een rokje of kleedje te maken in die poezentricot van Fragile. Maar het kindje is net een jaar...dit zal dus niet echt passen. Jij enige inspiratie?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik maakte een rokje voor een éénjarige: http://emmaenmona.blogspot.com/2010/11/jubileum.html

    Het is een cirkelrokje met boordstofband. Maar ik denk dat een wikkeljurkje mooier zal zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schoon! Is dat in tricot?
    Ik dacht ook wikkeljurk...maar geen patroon voor een eenjarige te vinden. Ik broed verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is een katoentje. Maar tricot rekt beter mee aan de taille. Deze moest ik ruim genoeg knippen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er idd een zalig rokje uit! Valentine draagt het liefst ook zo'n rokjes. Zit lekker gemakkelijk op hun buikje...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tricot is heerlijk draagbaar. Zo comfortabel. Ben benieuwd naar de jurk die je voor jezelf hebt gemaakt? Deze is fantastisch. Ik houd ook van het groen.

    Zelf koop ik altijd tricot jersey van Stenzo.

    Ik heb hele mooie besteld welke ik binnenkort ook in mijn webwinkel plaats (moet nog binnen komen). O.a. Rood met een roosje.

    Ik heb ook kinderjurkjes en een jurk voor mezelf gemaakt. Als ik de smaak te pakken heb, maak ik ze dan in verschillende maten (TIK) en zet dat dan op mijn webwinkel. Zó leuk om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!