Experimentele jurkjes

Creativiteit komt in golven.
Gisteren was ik in een goedgezinde bui.

Uit een lap kringloopdiolen knipte ik deze jurk in één stuk met aangeknipte mouwtjes. Met de overlock zat de jurk op één, twee, drie in elkaar. Proefmodel. De riem maakte ik van stroken stof die gevlochten werden. De uiteinden kregen een hoesje.



Deze strandjurk maakte ik naar een model van een bestaand topje van Emma. Het werd te kort en dat vonden we beiden jammer. Deze tricot koos ik bij ons bezoek aan "In den beer". Ik heb nog genoeg om voor mezelf ook wat te maken.



Terwijl ik ze aan het maken was heb ik foto's genomen. Willen jullie wat uitleg om ze zelf te maken?

Reacties

  1. heel mooi !
    moemoe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja! Tuurlijk! Die strandjurk is prachtig met die streepjes en die grote knoop.
    En wat een modellen, zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is nu eens een écht strandjurkje. Dat model en die stof... ideaal! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een super leuke stofjes! Ik moet dringend nog eens naar harelbeke :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi strandjurkje. Ik moet ook dringend eens naar Harelbeke. En zeggen dat ik in Waregem werk en vandaag 4 springuren had. Tss, een gemiste kans.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele leuke stof en hele leuke jurkjes. Ik zou graag de beschrijving willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Graaaaaag! Vooral de strandjurk is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Héél mooi! Ongelofelijk toch hoe je dat doet zo zonder patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ohlala, laat die handleiding maar komen ( wat een vraag ... of we interesse hebben ... uiteraard! ).
    En wat een prachtige modellen ( weer )

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig die strandjurk!!! Het model komt héél erg mooi tot zijn recht met die strepen ,en de horizontale strepen van het bovenstukje! En die knoop maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het streepjesjurkje vind ik echt de max !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Elisepoester07 juni, 2011

    Zie dat modellenwerk, haha, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Handleiding?? Yes please!! Vooral die strandjurk is geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, van creativiteit gesproken! De strandjurk zal deze zomer zeker een topper worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. supermooi die strandjurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Knap zeg! Heel mooi met die knoop en vooral de stof is geweldig mooi. Ja ik wil wel een handleidinkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ja ja, binnen 10 jaar de twee zusjes samen op de catwalk, hoe krijg je het allemaal voor mekaar??? mooi, mooi, mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Knap, die strandjurkjes. Ik ben fan van het model van het eerste, maar van het stofje van het tweede. Dat heb ik niet zien liggen bij mijn laatste bezoek aan 'In Den Beer'.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!