Handleiding strandjurk

Heb je ook plannen om de dochters mee te nemen naar het strand?
Dan maak je best ook dit jurkje. Heel makkelijk zelf aan te trekken, te wassen en te drogen.

Deze jurk is maat 116-122, maar is gemakkelijk te dragen door jongere kindjes. Je kan ze minder lang maken en de breedte eventueel aanpassen. Ik berekende deze maten op een topje waar Emma al drie zomers inpast. Ook voor oudere meisjes kan deze jurk. Met deze maten kom je aan een borstomtrek van ongeveer 60 cm.


Wat heb je nodig?
  • 2 lappen voor de rok hoogte 52 cm- breedte 50 cm.
  • 2 stukken voor de boord hoogte 8 cm- breedte 65 cm.
  • 2 stukken voor de bandjes hoogte 8 cm- breedte 46 cm
  • een toffe knoop
Wat moet je doen?

  • strijkijzer klaarzetten
  • tweelingnaald klaarleggen
  • tricot naai je best met een overlock. Heb je er geen? Dan kan je naaien met een stretchsteek of zoek een vriendin met een overlock :-)
  • duid aan op de boord waar de bandjes moeten komen. Ik fronste ze een beetje aan de boord voor een leuker effect. Zet streepjes op 6 cm, 10 cm, 22 cm, 26 cm, 37 cm, 41 cm, 52 cm, 56 cm
















Reacties

  1. Bedankt voor de handleiding. Deze jurk komt zeker op mijn to do-lijst !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit jurkje ga ik zeker nog voor de zomervakantie maken. Lekker luchtig jurkje met het warme weer. Dank je wel voor de beschrijving!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben precies de enige die vooral van het andere jurkje fan was! Dus als daar eens een handleiding voor verschijnt, probeer ik die zeker! Al is deze ook tof hoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lien, voor het andere jurkje heb je een patroon nodig. En ik weet nog niet hoe ik een patroon online krijg.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super! En nog de goede maat ook voor mijn dochter. Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo jammer dat ik geen dochtertjes heb, he.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jo, aan patroontjes kan ik je helpen, dochters, daar moet je zelf voor zorgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super. KOmt zeker nog van pas!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ga ik zo vlug mogelijk uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh help, waarom heb ik zo weinig tijd? Ik wil nog zoveel doen. Hoe meer ik wil maken, hoe meer leuke dingen ik vind op het web ...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk, heel erg bedankt! Er staan hier twee meisjes die er wel eentje willen, dus ik moet aan de slag.....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super en eindelijk eens een handleiding die ik haalbaar zie!! En fijn toch dat die meisjes van jou bijna dezelfde maat hebben als die van mij ;-) Nu nog de tijd vinden om eens aan de slag te gaan en ook eindelijk eens in den beer te geraken...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, wij krijgen gewoon de handleiding; Jij bent super!
    Dat ga zeker en vast ook es uitproberen... Merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit wordt hier dus ook nog gemaakt een van de komende weken, nu jij me overtuigd hebt dat dit bij mij ook nog zou gaan. Eerst mama eens overtuigen om naar "in den beer" te rijden, want met de trein is dit niet echt haalbaar vrees ik? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zelf zal ik er niet mee staan (denk ik), maar ik ga het wel opslaan, voor ooit!

    @ La fille Hella: 'In Den Beer' is bereikbaar hoor met de trein, de winkel ligt op 5 minuten wandelafstand van het station. Vanuit Gent is het ongeveer een half uurtje sporen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @Zo-ella: oh echt? super goed om te weten, merci! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. heel handig en lijkt snel in elkaar te zitten :) hoewel ik mss moet proberen niet alles zo lichtjes op te pakken gezien dat meestal uitdraait op het inroepen van een hulplijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. geweldig!
    Merci!

    Wat zou dit in katoen geven?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. sjiek!! komt zeker nog van pas!! merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mie, dan zeker werken met een rits of knopen. Ze moeten er in kunnen ook, hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh wat een leuk, eenvoudig jurkje :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!