Japans jasje

Ik ben begonnen aan de Japanse patroonboekjes. Hoe je dat doet met twee kinderen in huis dat lees je hier en hier.

Het patroon komt uit dit boekje. Het is het jasje van de voorpagina.
Het model is heel eenvoudig. Een voorpand met kap, een achterpand en een mouw. En optioneel een zakje.
Ik voerde het vestje helemaal met fleece. Dat vertelt de Japanse beschrijving niet. Maar wie begrijpt dat, jong.
Ik tekende het vestje langer dan het patroon voorschrijft. Deze keer heb ik een 120 gemaakt. Net gepast. Want als je met voering in dikke stof wilt werken, heb je plaats nodig.

De knoopjes wist ik in Zottegem te vinden in de kringloopwinkel. Hou u niet tegen en breng uw gerief naar daar. Ik vind het wel!

De zakjes heb ik gemaakt met fleece aan de binnenkant. Heel warm om de handjes in te stoppen.







En het kan in de lente best koud zijn!

Reacties

  1. Mooi!! Ik ben ook gek op die Japanse boekjes! En ik heb nog heel wat van deze patroontjes op mijn to do lijst staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. schoon echt verschrikkelijk schoon
    ik zou ook graag zon winter jas hebben hoor

    groetjes
    Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo fantastisch mooi! Echt heel knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel mooi... 't werkt inspirerend...zou er zelf ook zo eentje willen... voor mezelf en ook twee voor de dochters.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi! Ik heb hier ook een Japans boekje liggen. Al bijna een jaar geleden gekregen, maar ik heb er nog niks uit durven maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tot welke maat gaan die boekjes eigenlijk?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toch voor de dochters! 't Leek zo klein op de eerste foto. Schoontje! Blijft een prachtige stof.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. An, dit gaat tot maat 130. Er zijn ook boekjes voor grotere kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super mooi weeral! Ik blijf dat stofje zo fantastisch mooi vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zou het echt kopen moest het in de winkel liggen, zo mooi zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heel leuk jasje , en zo een mooi stofke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi en ziet er gezellig warm uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Amai, jij zit ook niet stil... Supermooi, echt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig! Echtig en 't echtig!
    En hoera, ik heb dat boekje ook! Misschien iets voor Fien in het najaar,...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!