Strikjes

in de nekjes en in de haartjes.



U weet nog dat ik een halterjurkje maakte voor Mona? En u weet nog dat ze er grote gaten wist in te krijgen?
Ik maakte alweer een nieuwtje. Want bij deze temperaturen wil je liefst zo weinig mogelijk aandoen.
Met de restjes maakte ik deze keer strikken. Ik naaide er eentje op een grote haarspeld en de andere op een schuivertje.



Emma en Mona speelden op het verjaardagsfeestje van een vriendinnetje en ik maakte als cadeau deze jurk met haarspeld.
De stof is van Petit pan.

Reacties

  1. Oh, mooi! Ik was niet zo'n fan van die halterjurkjes, maar die rode Petit Pan is werkelijk adembenemend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik dacht dat jij voor groen zou gaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maakt het helemaal "af", mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi zo met die strikjes, maakt het echt schattig! ik heb het wel vr strikjes de laatste tijd. ik ga er nog eentje proberen maken als ik tijd vind voor leon voor op julia haar doopfeest volgende zaterdag.
    wel een goed idee die haarbanden en strikjes om restjes op te werken. knappe kleedjes ook natuurlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. weer twee mooie exemplaren!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dat zou ik ook willen hebben hoor! emma en mona
    groetjes
    Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi hoor, die rode... (en de groene natuurlijk ook, maar moet leuk zijn voor de jarige om eentje kado te krijgen). Hier liep de dochter gisteren in een gele versie rond...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb ook zo'n halterjurkje op de planning staan, vind ze zo mooi! Zijn er dingen waar ik op moet letten of moet ik het patroon ergens aanpassen? (ik las ergens dat de linten bovenaan vrij kort zouden zijn? of valt dat mee?)
    Ik ben fan van de groene!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, ik zou normaal gezien altijd voor groen gaan, maar het overkomt regelmatig dat een stofje me pas iets doet als ik het als kledingstuk gezien heb. En meestal is dat dan in de kleuren waar ik op het eerste gezicht niet zou naar grijpen. Dus, ja, rood. Het kind vond het in elk geval heel mooi. Want ja, het was van Emma :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Knap Griet! Ik vind ze keer op keer prachtig, die halterjurkjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, Lies, Ik kan O. dus ook leren broeken dragen als ik er voor Emma maak!
    Nele, ik vind de linten net gepast. Langer kan, maar dan echt niet veel. Anders bengelen die op het rugje en dat kriebelt. Ik heb enkel het patroon gebruikt. Ik lees geen handleidingen. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig weeral! In dat rode Petit Pan stofje is het kleedje echt wauwh!

    Ik heb de lintjes een 2-tal centimeters langer gemaakt...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat mooi en mooie stofjes gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. dat speldje is heel leuk, hoe krijg je dat strikje zo mooi ?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Die groene met dat roze detail: supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een goed kado!! als jullie nog eens naar een feestje hier in de buurt willen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zalig met dit weer zo'n luchtige kleedjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een plaatjes!

    groetjes, Elske

    BeantwoordenVerwijderen
  19. heel mooie jurkjes. het is ook leuk vriendinnetje zijn van Emma en Mona als je zo mooie cadeautjes krijgt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel mooi jurkje weer! En zoals je dochter haar haar zit op de eerste foto zat het mijne ook altijd als kleuter, wel enkel witte strikken...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Danku Griet! En hoe valt het qua maat? Ik maak gewoon maat 4 voor een meisje dat 4 werd in april? (gemiddeld qua grootte is ze)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik maak een zes jaar voor meisjes van bijna 6 en met een lengte van meer dan 116 cm.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Die groene, das mijn favoriet! En die strikskes zijn zo romantisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zo mooi zeg! Als mij dochtertje wat groter is, krijgt ze er ook zo eentje - volgend jaar dus! En ik ben absoluut fan van de rode versie van dit kleedje...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Nog 1 vraagje (sorry he). Hoe bepaal je hoe lang het stuk elastiek moet zijn achteraan? Meet je dat af? Of is daar een regeltje voor, zoveel cm minder dan het stuk stof? Of is dat gewoon op het zicht? Enfin, de wereld van de elastieken is nog vol raadsels voor mij ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Waar vind ik t patroon? Zijn super mooi!!!alvast bedankt annemiek_666@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je even op de linkjes klikt kom je op de patronen uit!

      Verwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!