Trek het u wel aan


Over uw hoofd dan nog.

Een trendsetter liet het ons vorig jaar al weten.
Mijn ongelovigheid was groot, tot ik bij deze rok geen rits innaaide en deze over mijn hoofd aantrok.
Ik heb niet de gewoonte hier en daar en op verplaatsing mijn rokjes uit te trekken, dus dat gedoe beperkt zich tot het ochtend- en avondritueel.


Ik vind ritsen innaaien niet zo erg, maar zonder is nog veel beter!
Deze rok zat in één twee drie in elkaar, en heeft een voeringrokje.
Instant-content. U kan er nog eentje maken vlak voor u moet vertrekken. Op reis of zo.

Zie, hoe mooi, die naden zonder rits.

Het patroon is dat van de knipmode juni 2010.
Ik heb het patroon moeten verlengen.

Laat u gaan en toon me de ritsloze rokjes!

Reacties

  1. Schoon rokske! Dat over 't hoofd trekken, 'k vertrouw dat precies nog altijd niet... Te gemakkelijk ofzo...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dat is geen tricot? Vreemd. Hoogst vreemd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan mijn rok met rits in ook gewoon over mijn hoofd aantrekken... Wel handig want ik heb een klein beetje moeten foefelen met de rits waardoor ik ze niet altijd even goed dicht kan doen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja, ik frons nu mijn wenkbrouwen... dat begrijp je wel ;-)... maar het rokje staat je beeldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi! Maar ik voorzag mijn rokjes tot nu steeds van een rits... Maar het bespaart je natuurlijk wel een hoop tijd en geprul als je kiest zonder...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb dat ook eens geprobeerd met mijn knipmode 06/'10 rokje en aan gaat hier precies nét, maar uit, dat vraagt precies wat meer ervaring of een ander lijf ;-). Het is wel een heel schoon exemplaar, dat van u hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk idee, maar niet altijd evident; vooral niet als je bovenaan goed voorzien bent. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi hé, dat stofje! En zo'n ritsloos rokje, dat moet ik ook eens proberen, nu ik minder tijd heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi rokje. Ik weet niet of ik dan met mijn schouders erdoor zou komen en dan ook nog perfect in de taille zitten hmmmmm. Hoe doe jij dat? Ik heb zojuist mijn rokje op mijn blog geplaatst maar dit is van jersey. Dat werkt voor mij denk iets beter ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. http://linnenenlimoen.blogspot.com/2011/04/nachtrust-heeft-het-me-gekost-maar-het.html

    rokje #3, geen rits, hééééérlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ècht!!! Ik blijf geheid met mijn rechts schouders vastzitten... en heb dan een pioenrood hoofd en hulpverleners nodig om mij te bevrijden.... Ik geloof dat ik er toch een blinde rits inzet... iets veiliger... voor mij en mijn omgeving die weer eens een alarm boven horen afgaan... hahaha!

    Fijne avond, groetjes Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb me nog niet aan een ritsloos rokje gewaagd, maar misschien moet ik dat toch eens doen. Staat je heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Marieke! Leuk!!!
    Collie, het levert alleszins toffe verhalen op! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zou het ook niet zo vertrouwen op 't eerste gevoel, maar heb ondervonden uit noodzaak dat het inderdaad werkt! In één van mijn rokjes is de rits kapot, en gezien ik het niet zag zitten om er een nieuwe in te zetten, probeerde ik het ook eens gewoon over het hoofd... en warempel... Dit onthoud ik voor als het eens snel moet gaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hier ook geen optie hoor, iets met balkonnen en vergezichten die in de weg zitten... Maar vooral blijven gaan hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het hangt allemaal van de borsten af!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ge-wel-dig!
    weg met de ritsen, leve de peer-figuur! Ha!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gezien mijn kleine borsten en brede heupen, zou dat hier eigenlijk ook geen probleem mogen zijn dan.
    Ik zal het er dan toch maar eens op wagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik dacht goed voorzien te zijn, maar dat valt dan al bij al nog mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. mooie stof!! hier ook al gedaan maar toch moeilijk om er uit te geraken;-) geen details...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. en dat werkt gelukkig ook voor kleedjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mmm ik heb kleine borsten, toch die Knip maar eens opduikelen. Vind het een supermooi rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik had vandaag net zo'n rokje aan en heb gelijk geprobeerd of ik er uit kon zonder de rits te openen en het lukt! (En ik ben nochtans rondborstig!) Ritsen inzetten, het is mijn ding niet, ben ik even blij dat het ook zonder kan. Dankjewel voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. haha, dat doe ik dus ook hé. Het uittrekken is niet de meest sexy handeling, maar who cares? :-)) Goed model hé van de knip juni 2010, ben dr aan verslaafd... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @zsazsa: het hangt blijkbaar ook van de schouders af, een vriendin van me speelt volley en bij haar lukt het quasi niet. Geen schouderspierentrainen en gelukkig zijn met een gematigde voorgevel = geen rits nodig! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Maak je het achterpand dan wel nog in 2 delen? Of knip je het dan gewoon tegen de stofvouw?

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Esther, dat is één deel. Mooier zonder naad, hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Rokje zonder rits #1 bij mij! Zo rap klaar! Instant happiness! http://missyn-84.blogspot.com/2011/07/knipmode-rok-6-variatie-op-en-ook-wel.html

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik wil de mensheid even waarschuwen voor de ritsloze rokjes. Ik was een absolute fan, tot ik ermee op spoed beland ben... Het verhaal is nogal genant. Ik naai er voortaan toch maar terug een rits in.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik gebruik een rek in mijn rokjes in plaats van een rits. Rokje op anderhalfuurtje af en een rek zie je toch niet zitten als je er een truitje of t-shirt overaan doet :o)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!