Wat doe je zoal met een metertje Petit pan?



  1. Je maakt een rokje voor jezelf.
Dit patroon haalde ik uit de knipmode van april 2011. Ik maakte dit eerder en deed opnieuw enkele aanpassingen.
De knoopjes liet ik vallen. Niet dat ze niet mooi zijn, maar ik draag de rokjes met een t-shirt er over en je ziet er toch niets van.
Ik knipte het achterpand in één stuk en maakte de rok zonder rits. Ik trek hem over mijn hoofd en dat gaat prima.
Ik stikte de plooien in het voorpand een eindje door. Dat valt mooier plat op de (bestaande) buik.




2. Je maakt een bloemeke van de restjes.



Het patroon van het bloemetje zag ik hier. Ik naaide een viltje op de achterkant, bevestigde er een brochespeld aan en nog een extra lapje vilt. Daar kan ik de diadeem doorsteken. Multifunctioneel dus.





Mijn lap stof is nu wel echt op. En ik ben klaar voor wat gezwier en gezwaai. Want de vakantie komt er aan!

Reacties

  1. oooooooooo raaaw ( dat moet een leeuw of kat voorstellen ) !
    :) :D raaaaw (sexy)
    groetjes
    Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk modelletje! Ben al even op zoek naar een rokje voor mezelf dat wat 'zwier' heeft. Van zodra de vakantie hier begint, loop ik naar de bib voor die knopmode :)
    Is dat met een onderrok? Of gewoon iets dikkere katoen?
    Dat appelblauw zeegroen is echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind dat een hele mooi stof! Het is een tof model geworden! fijne vakantie,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leen, dat is gewoon een soepel katoentje zonder onderrok deze keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi rokje! Leuk model!
    Ik blijf dat stofje geweldig mooi vinden!
    En hier ook eentje die aan 't aftellen is tot de vakantie...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig rokje heb je gemaakt. Het stofje is ontzettend leuk.

    Ik stik plooitjes ook altijd een stukje door, dat vind ik gewoon mooier staan, zeker op de buikzône.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijk rokje! Ik heb hier ook nog een lapje voor mezelf liggen, maar nog geen leuk patroon gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi rokje, goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi rokje!En die bloem erbij maakt het helemaal af! Groetjes, Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat er ook van gemaakt wordt, die stof is echt geweldig! Staat op het lijstje om een dezer te bestellen, en dan een even mooi rokje proberen te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze stof blijft leuk en past ook super bij dit model. Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, dus daaaarom is het vandaag zo'n mooi weer: daarboven is er ook eentje die vandaag graag heeft dat jij dit mooie rokje draagt! Merci! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zucht, zo schoon! Ik heb dat patroontje hier ook liggen en ben absoluut geen fan van ritsen, ideaal! Bedankt voor de fijne tip!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!