1 september



De oogjes schitterden toen ik deze ochtend de kamers van de meisjes binnenging. Wekken was niet nodig!
Vandaag is HET, hé, mama.



Om de één of andere reden draaiden de armen fout in de truitjes, werd er gestruikeld over rokjes en lukte het eten niet al te best. Het hoge stemmetje liet vermoeden dat enige zenuwachtigheid hen parten speelde.



Mij ook. Want koekendoosjes en fruitdoosjes meegeven is nieuw. Brooddozen klaarzetten en drankjes voorzien ben ik ook niet gewoon.
We hadden een luxe "kleuterschoolervaring".


Voor Emma was het erg wennen op de drukke grote speelplaats. Ze kneep in mijn hand en fluisterde: "Mijn hartje doet pijn. En het is hier zo druk en zo luid."




En toen ging de bel.



En 23 kleine hartjes stapten flink mee met de juf.




PS: Frank voorspelde dan toch beter weer, dus toverde ik gisteren nog twee rokjes uit mijn mouw en twee turnzakjes.

Noot: Wie zich zorgen maakte over de ernstige uitdrukkingen van Emma en Mona.
De meisjes vonden snel veel bekende gezichten tussen de grote bende, leerden "ik" lezen, hebben hun eerste huiswerk mee en waren heel enthousiast!

Reacties

  1. Aan die snoetjes te zien moeten ze inderdaad nog uitmaken wat ze er van vinden... ;-) Maar ik moet niet uitmaken wat ik van die rokjes vind: die zijn prachtig! Héél erg fan van de stofjes, vanwaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een onvergetelijk moment voor ouders en kinderen !
    mooi !
    moemoe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ocharme Emma! Mijn hart breekt als ik dit lees! Valentine verhuisde ook naar een andere speelplaats. Ik vind haar toch ook nog 'klein' tussen al die groten hoor!
    Ze had deze morgen ook een beetje zenuwen, maar 't was wel gezonde stress.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aan de foto's zou ik eerder denken dat Mona eht lastig had. Haar gezichtje spreekt boekdelen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goh zeg ik voel het bijna tot hier, die zenuwen, die onzekerheid die je zo op hun gezichtjes afleest. Hier is het nog wachten tot na de paasvakantie, dan "moet" Lilith voor het eerst naar school...
    Hopelijk komen ze vanavond thuis met heel veel enthousiaste verhalen!
    Ik vind die rokjes trouwens fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik meende al dat ik gisteren toch andere schoolrokjes had becommentarieerd :-D Maar deze zijn ook beeldschoon, prachtige stofjes. Het blijft spannend he, naar school gaan. Hier (regio noord in Nederland) gaan ze maandag weer beginnen - ook al gingen de beide dochters al naar school, ik denk dat ze ook wel weer wat zenuwachtig zullen zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, die rokjes! Wat een prachtige stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha, ha, ik herken de tafellopers van elisabeth haar traktaties op school! Mooi!!!
    En je ziet echt de spanning op hun gezichtjes, straks hoor je de verhalen, geniet ervan! Ik vertrek nu om Lukas te halen, die zijn verhalen eerst. En dan straks om 15uur de rest.....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zien ze er beeldig uit!
    moeilijk om de kindjes zo achter te laten het liefst zou je hun plaats willen innemen
    een geluk dat ze met 2 zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Auw... arm moederhart! Maar het zal vast wennen. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ocharmekes toch, ik krijg er traantjes van in de ogen ;-( Gelukkig went dat allemaal snel voor die kleintjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ooh, die snoetjes! Ik weet nog hoe zenuwachtig ik was voor dat eerste leerjaar en hoe teleurgesteld ik 's avonds thuiskwam... ik dacht dat ik na één dag al ging kunnen lezen :-) Proficiat met je mooie, grote dochters!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. mooi, mooi, wat een grote stap, hè! Hier ook de eerste dag op de grote speelplaats!
    En dat je nog snel twee prachtige rokjes en de turnzak uit je mouw schudde... ik ben sprakeloos!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie rokjes, mooie boekentasjes, prachtige turnzakjes,... Ze zijn er helemaal klaar voor! Benieuwd hoe hun eerste dag verlopen is...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Altijd spannend hé, zo'n overgang. Mijn jongste deed ook de stap naar het eerst leerjaar in de grote school. Ze ging vol enthousiasme en met de steun van grote zus, maar op haar gezichtje stond ook wel af te lezen dat het wat wennen zal zijn. Maar ik ben er van overtuigd dat ze dat allemaal goed gaan gedaan hebben en met een brede glimlach ons straks terug tegemoet zullen komen. En ze hebben zeker het mooie weer al op zak in hun leuke rokjes ...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. siempre es emocionante el primer año....cariños a tus niñas.
    pero el bolso y sus vestidos son preciosos.

    vergeef de vertaling
    altijd weer spannend het eerste jaar .... liefde aan je meisjes.
    maar de zak en zijn kleren zijn prachtig.

    desde CHILE.
    CAROLYN

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Toch altijd spannend hé zo'n eerste schooldag: voor de kindjes én de juffen en meesters :-) Blij dat ze 't zo leuk vonden. Ze gaan zich daar vlug thuisvoelen. Zitten ze nu eigenlijk op jouw school? Gaan ze jou zien daar?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja, An! We konden knuffelen tijdens de speeltijden :-)
    En na schooltijd huiswerk maken in mijn klas.
    Ben jij goed gestart?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ze zullen er snel aan wennen, Mila heeft ook al gezegd dat ze morgen terug gaat :) hopelijk zodner de tranen en het hysterisch roepen naar Mamake!!!!!! (mijn hart brak in een ziljoen stukjes als ze dat riep al wenend!)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Valentine leerde vandaag ook al het woordje 'ik' lezen (en ook een beetje schrijven)!

    Wel leuk dat je tijdens de speeltijd eens kon gaan knuffelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Amaai, hun gezichtjes spreken boekdelen! Super dat hun eerste schooldag meeviel, nuja wat wil je met zo'n mooie rokjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. 1 september was voor mij altijd de zwartste dag uit mijn toen nog jonge leven. ;-) Ik heb dagelijks gehuild tot ik ongeveer 10 jaar was (mijn ma heeft afgezien). ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo grappig, al van drie 1ste leerjaarkindjes hoorde ik het prachtige 'ik'-verhaal! Ze zien er weer top uit die meiden van je.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. @photo-copy, wat zielig! Ik ga nog altijd graag naar school! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Blij in de noot te lezen dat ze het toch leuk vonden, want ocharme die gezichtjes... Prachtige rokjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Great backpacks. Here, school doesn't start until next week.Looking forward to a more 'organized' day.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. lies de graef03 september, 2012

    Hier ook eentje die aangekleed om 7u mt jas zat te wachten koop ik een trolleytas is ds kind te groot vr doe treksyang jkan nie hoger ja 1,40 vr zes jaat daar zojn die kazakkzkes nie op gmaakt daarjuist mn bons gn opkopem vr had 20euro ban een vriendim gekregen 10lappen aan2euro zijde dikke retro wit zwart zwart mt rode vogels paisley mt modekleuren felblauw grijs blauw alle vl rokken e. Missshn is zo een chiners kleedje dromen mn teeelojngnld breekt altijd af iem goede raad

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!