Eefje donkerblauw

Of is het Emma donkerblauw?
Ik heb heel wat winterse stofjes in de kast liggen. En de meesten komen van de plaatselijke kringwinkel.
Dit stofje ook.
Het is een dikke stof die heel mooi valt en niet rafelt.

In de Ottobre van vorige winter vond ik het patroon van deze jurk. Ik maakte een 128.







Het patroon is heel eenvoudig, maar je moet werken met de juiste stof. Dit model vraagt om een zware stof.




Ondanks de warme temperaturen loopt Emma nog steeds rond met de beenverwarmers.
Het is wel fijn om succes te oogsten bij de dochters.


En nu past ze heel goed bij het verhaal op haar nachtkastje. :-)

Reacties

  1. Wat een mooie jurk voor een prachtige meid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't Is een prachtig jurkje Griet! Een hele mooie stof. En 't zou me niet verwonderen als jouw dochters later een modellencarrière overwegen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze is een van je mooiste ooit! Stijlvol retro!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele mooie jurk! De kleur gaat haar ook heel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie snit, mooie stof, mooi model!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi kleedje. Het staat haar heel goed.
    Groeten ,Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Knap hoor. Zo'n kringwinkel wil ik hier ook wel in de buurt. Bij ons vind je er echt geen stof en ook geen leuke kledij waarvan je de stof kan gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goh, Eefje Donkerblauw is zo'n mooi verhaal he.

    En wat een pracht van een kleed. De stofkeuze is idd belangrijk bij bepaalde patronen. Knap dat jij dat al perfect aanvoelt welke stof vandoen is!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Joppe, het is toeval, hé om iets moois te vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik had het patroon onmiddellijk herkend. Dat kleed was me opgevallen en jouw versie is prachtig! En zo leuk om te zien hoe jouw ladies zo kunnen genieten van je inspanningen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Emma staat beeldig met dat jurkje!

    Bij ons in de kringloopwinkel is er ook geen mooie stof te vinden hoor! Geen stof zeg ik beter...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit vind ik nu eens echt prachtig. Lekker retro! Heel knap! De kleur van dat stofje is heel schoon...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Supermooi! En Emma ziet er zo "volwassen" uit zeg...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ze is nu ook al een lagere-school-kind, hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. prachtig! zo zie je maar dat effen stof toch ook echt machtig schoon kan zijn he...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Schitterend, eenvoudig knap, geweldig mooi ...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw, da's echt wondermooi! Het maakt haar echt al een dametje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Weeral zo schoon!! Het perfecte herfstjurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Emma is een echte mannequin geworden, een mooie rechte houding en fotogeniek. Het decor is sober en houdt de aandacht bij het belangrijkste: de creaties van mijn creatieve duizendpoot. De accessoires zijn ook steeds zo goed gekozen vind ik en verdienen een detailopname. Voila Grietje daarmee heb ik ook eens gereageerd en mijn bedenkingen kunnen verwoorden. BP

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Deze is zo mooi, kan zo op één of andere catwalk of in een boekske, je rokje was een prijsbeest, maar dit is echt de top in combinatie met je model! Echt wauw!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Waauw wat een prachtig kleedje! En een prachtig modelleke!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo,
    Dat kleedje in de Ottobre zit hier ook lang in mijn hoofd. Onze naaijuf zei dat het niet zo moeilijk is.Fijn om dat bevestigd te zien en een andere versie dan in de Ottobre te mogen bewonderen ! Nog even wachten hier om het te maken, want het patroon begint pas vanaf een 116 ofzo hee. Onze dochter is nog maar 4, maar wie weet kan m'n juffie toch helpen om het te verkleinen, want met zo'n mooie versie gaat dat kleedje natuurlijk nog minder uit mijn gedachten ! Nu alleen nog op zoek naar de juiste stof...
    Groetjes, CArla

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dat patroontje was mij toen direct opgevallen. Maar de maten nog veel te groot voor Kleine Pruts. Je maakte een prachtige versie.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. amai, klasse!!! het hele plaatje klopt, schoon!!! groetjes, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dag Emma Donkerblauw,

    Wat leuk, dat jurkje! Het staat je beeldig en het past heel mooi bij jouw boek. Ik moet je bovendien de groetjes doen van Eefje. Fijne dag nog!

    Geert De Kockere

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Kan zo in een fancy kindermodeblad!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Woooow! Wat een klassedame die dochter van u. Staat haar echt geweldig, en knap werk van de mama ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Goh, heb ook speciaal die ottobre gekocht voor dat patroontje, en blij dat ik ben nu, ook al moet ik nog een jaar of twee wachten
    het kleed is heeeeeeeeeeeeel erg mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Bij een teveel aan winterstofjes wil ik u heel graag helpen ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!