Een rokje per dag


Weet je wat heel tof is?
Als je jouw slaapogen opentrekt en ontdekt dat de kindertjes zich zelf wassen en aankleden.
En met deze "een rokje per dag"-reeks loopt dat gesmeerd.
Bijpassende kousen en t-shirts liggen in de kast en de dametjes doen alles lekker zelf.
Mama blij, dochters blij.



De rokjes hebben allemaal hetzelfde patroon, en sommigen zag u hier al in uitgebreide fotoshoots passeren.
Sommigen zijn een enkele laag, anderen met laagjes voeringstof of tule, sommigen zijn afgewerkt met biais, anderen met rolzoom.
Maar allemaal met een flink stuk boordstof. Heerlijk zacht, altijd gepast en geen gekriebel.
Uit onze fabuleuze kringwinkel bracht ik lappen winterse textiel mee en maakte daar de winterversie mee.
Van het ribfluweel had ik maar een klein lapje. Ik vond het wel leuk om er iets extra mee te doen en dus knipte ik het rokje in twee. In visgraad-motief werden de delen aan elkaar gezet.


Dit rokje hoort bij de recykleerreeks. Dekentje wordt rokje. Ik hoefde de naden niet af te werken. Gewoon netjes knippen.


En niet alle rokjes zijn voor onze eigen kast. Deze gingen naar jarige vriendjes.



Reacties

  1. Wauw, dat zijn toch een paar gelukkige meisjes zeg! Hier moeten ze voor 't school een uniform dragen, maar mijn jongste kan daar nog een jaartje zonder (zit nog in de peuterklas, of nursery zoals dat hier heet)... Volgend jaar zitten ze d'r alletwee in hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mor gij zotteke.
    Wij moeten U dringend in gang steken voor Van Katoen! ;)
    Dat ribfluwelen rokje: huge fan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Slim hoor!! Leuke rokjes zijn het ook!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zaaalllliiigg!!!
    echt waar !
    jah ik heb hier 2 broers:victor(2de leerjaar) Baptist(1ste leerjaar) en die zitten dus nog iedere ochtend tot 20 -25 voor 8 uur met hun pyama(ik denk dat het mis geschreven is ! ik ben pas 12 :) ) aan ! leuk hoor !
    jou dochterkes die zijn al zelfstandig !geef hun maar nen dikke pluim van Marie!

    xx
    Marie-lu

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een serie! Hebben je meisjes elk hun eigen rokjes of dragen ze die door elkaar? Of nog straffer, heb je er van elk twee :)?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo'n schone wasdraad wil ik ook wel hebben! Supermooi met al die kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hmm, die rolzoom, dat ziet er iets uit dat ik ook eens moet proberen.
    Heel mooie collectie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. amaai. Zoveel rokjes. En zo heerlijk kleurrijk

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauwh! Zoveel schone rokskes!
    De winterse versies zijn ook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke presentatie (die met de waslijn van toffe rokskes)... en hoe zalig... meisjes die zichzelf aankleden!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig! Ik zou niet weten wat te kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jaloers :-) Moet hier ook dringend aan de rokskes beginnen voor de 2 dochters en er zal wel minstens één zo een modelleke tussenzitten. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ze zijn super! Ik moet dringend een overlock aanschaffen! donaties zijn welkom :D

    BeantwoordenVerwijderen
  14. geweldige reeks! en ik verlang echt naart moment dat onze zoontje dat ook allemaal zelf kunnen regelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo'n kleurrijke waslijn, een plezier om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Superleuk, en wat een leuke foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. de eerste foto is zalig!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. een garderobe om jaloers op te worden !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dit is gewoon de max! Ik zou ook graag eens een dergelijk rokje proberen voor mijn dochtertje. Uit welke stof maak je deze? Is het tricot?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Echt super! En die waslijn ook. En die mooie scherpe foto's.
    Er is hier iemand heel erg JALOERS!!! (ikke)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zotjes! Maar ook: mooi! En: knap! En: respect! Echt.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuke foto zo met die wasspeldjes! En flinke dochters!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. zalige rokjes !! ik wou dat ik er nog mee stond !

    BeantwoordenVerwijderen
  24. @Sophie, de rokjes zijn allemaal uit katoen. Met een boordstofband.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dat moet een moeilijke keuze zijn elke ochtend met al die prachtexemplaartjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Goh, ze durven al eens te beweren dat ze niet hebben om aan te doen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Echt prachtig om te zien. Zo kleurrijk... wat een werk moet dat niet geweest zijn zeg. Ik zou het dan nog moeilijk vinden om bij elk rokje gepaste t-shirts en truitjes te vinden...

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik koop bijna altijd effen truitjes en ik vond heel gemakkelijk de juiste kleurtjes. Ik vind het gemakkelijke rokjes om te maken, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik ga het ook eens proberen!! Nu nog een online boordstofshop vinden en ik kan aan de slag :-). Aja en een rekker voor in de boord! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Knap hoor, zo'n waslijn rokjes! Dat zou ik nu stiekem ook wel eens willen se...

    BeantwoordenVerwijderen
  31. damn, nu ben ik jaloers. Ik wil dat ook kunnen en zelf hebben, voor mijn girls en voor mezelf ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. een rokje per dag houd je aan de slag zeker! Niet te geloven hoe jij ervandoor gaat! Ze zijn geweldig die rokjes van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wow wat zullen jullie blij zijn als 's morgens de kast weer open mag!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Je hebt weer hard gewerkt! Met een prachtige reeks rokjes als resultaat!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!