Bloemetjesbroek


Emma kreeg een broek.
Voor het model gebruikte ik hetzelfde patroon van Mona's broek.


Deze broek werkte ik uit in katoen en deze keer heb ik het patroon op de stofvouw gelegd waardoor je in het midden geen naad meer hebt.
Ik heb vooraan extra plooitjes toegevoegd en werkte de tailleband af in dezelfde stof.


Emma wou onderaan een omgeflapte boord.




De tailleband is vooraan plat, maar achteraan zit er een elastiek in.


De zakjes kregen een gouden paspel.







Bloemenstof Pand Diependaele
T-shirt en trui Filou & Friends
gouden riem Veritas
Patroon Burda 12/2011


Reacties

  1. Dat is nu eens een coole broek zie! Kei mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou in dat stofje nooit een broek gezien hebben. Maar 't is echt prachtig!
    Dat lijkt mij ook iets voor Yane, die heeft ook van die lange (en smalle) benen.
    Is dat een gewoon katoentje?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super outfit! Echt kei mooi die broek :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ katja, dat is een lichte canvas. Te zwaar mag het ook niet zijn, want dan zit ze niet meer gemakkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toffe broek.
    Maar ik heb helemaal nog geen zin om aan winterkleren te denken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt, Griet!
    Zit er ook een beetje stretch in?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk zo'n bloemetjesbroek!! Ik vind het een prachtig model en de stof is ontzettend mooi. Staat haar prachtig

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn man heeft een hekel aan broeken met een print. Maar oh, wat kan hij ongelijk hebben als ik dit zie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Emma en Mona,

    Wauw! Prachtige broek en heel mooi voor het najaar :)

    Vele creatieve groetjes,
    Het hele Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oooh, die broek is prachtig!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Superleuk!
    Nog één van jouw maaksels die ik zelf zou willen dragen :).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig! Leuk dat ik je heb "gevonden"!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!