Een blauwtje


Soms is eenvoud gewoon genoeg.
Ik maakte dit jurkje voor ik knipte in de mooie retrostof.
Dit is er eentje in effen blauw stevig tricot.

De lijst met aanpassingen kwam er na deze jurk. 
Al voegde ik hier ook al 10 cm toe onderaan.
Hier knipte ik na het afwerken de mouwen af tot een mooiere lengte.


Ik twijfelde en bleef twijfelen over de afwerking.
Dit is wel heel eenvoudig, maar zoals een vriendin eens zei, is dat wel eens goed zo.
Nu hebben we een jurk war we alle kleuren bloemen kunnen op spelden en alle kleurtjes kousen bij kunnen dragen.



De jurk is nu multifunctioneel.
Met accessoires erbij maak je het af.


Ik maakte een 122 die ik verlengde tot 128, maar aan de schouders zit dat prima.
Misschien zou ik het nog mooier vinden als het wat strakker zou zitten.

patroon burda 9/2012
ook hier te zien
koningsblauwe tricot Stoffen Van Leuven

Reacties

  1. Een heel stijlvol kleedje! En ge kunt er inderdaad veel kanten mee op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh, ik vind m enig! juist af en toe een simpel kleedje (huh, typte ik nu echt automatisch kleedje? al dat Belgische geblog, je gaat uiteindelijk wat vocabulaire overnemen....) is erg handig om te combineren met maillots met printjes, felle laarsjes en sjaaltjes.... leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik maakte dit jurkje ook al eens in ongeveerd dezelfde kleur in de herfst, Lucia heeft het al heel veel gedragen! Ik kreeg er veel complimentjes op, misschien zal ik het ook eens herhalen want inderdaad heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. de mooie zebra sandaaltjes die ik ook wou vr julia maar helaas was de kleinste maat nog te groot...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi jurkje! Eens zoeken of die Ottobre nog ergens verkrijgbaar is. Daar zou mijn oudste ook helemaal weg van kunnen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Doet me denken aan Maxima en hare koninklijke dochters.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het patroon komt uit een burda. Die hebben ze vaak in de bib!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gewoon heel mooi!! Ik hou van deze eenvoud, ook voor de kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi kleedje ! Less is more ! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben fan! Af en toe mag zo een simpel kleedje wel! Heel tof! Wat me opvalt in je laatste blogjes is dat je meisjes groot aan het worden zijn! Ze zien er wat "volwassen" uit als je begrijpt wat ik bedoel!
    2 knappe dames!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige kleur blauw... schitterend.

    Het jurkje is helemaal af, perfect met die bloem, meer heb je niet nodig.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wederom mooi.... Heel mooi... Jaloers ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!