Klassieke Emma

Something Old, New, Borrowed, and Blue

Oud, dat is de ruitjesstof. Ze is stug, perfect voor plooitjes die mooi blijven en komt uit de kringwinkel.
Nieuw, dat zijn de kousen (Marni) en het vestje (H&M).
Geleend, dat is één van de pelsjes aan haar pols. We kochten er eentje bij de Karavaan in Oostduinkerke en het andere is van een vriendin.
Blauw, de kleur waar ik steeds voor val.




Ik maakte het rokje met een gebogen tailleband. 
Je kan er wel vinden in patroonboekjes.
Voor de rok gebruikte ik een lap van 55 cm breed en 35 cm hoog waar ik plooien in legde.
Ik vertrok in het midden en met behulp van een lat maakte ik gelijkmatige plooien.



 Details zijn altijd plezant.
Hier stikte ik een brede zoom. Door de rechte vorm van het rokdeel is een brede zoom gemakkelijk uit te voeren.
Ik stikte een gouden hartje om het af te maken.
Lang leve de naaimachine met heel veel steken.









Stof Kringwinkel


Reacties

  1. De details doen het hem idd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh dat gouden hartje <3
    Ik ga voor een Juki. Einde speurtocht ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig rokje en eigenlijk het hele setje is prachtig.

    Wat een snoes van een detail dat hartje op de zoom.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, ik ben fan van de kousen, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie winter outfit, en dat hartje is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super! Een hele juffrouw zo! Liefs, Me

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Blauw, blauw, ik hou van jou!
    Heerlijke kleur, mijn lievelingskleur!
    Thuis zeiden we altijd, met blauw zit je altijd goed!
    En je dochter staat het ook fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel geslaagd!
    Ik bracht overlaatst ook een lap ruitenstof mee van de kringloop... Ik blijf dat graag zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze kleine meid zal stijlvol het nieuwe schooljaar starten. Oewie, mag ik daar nu al over beginnen? Eerst nog een paar weekjes genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoe mooi en stijlvol. En die schoenen vind ik ook geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!