Lekker warm



Ik naai nog. Geen zomerkleren meer, want die hebben we genoeg.
Ik maak al een herfst-wintergarderobe.
Naar de maat is het een beetje raden. 
Ik maak alles een beetje groter dan nu. En dan hoop ik dat ze er een poos mee voort kunnen.

Dit jasje maakte ik in namaakbont.
Ik vond de lap bij Stoffen Van Leuven en was meteen weg van de gouden kleur en de zachtheid.
We dragen veel blauw en daar past goud heel goed bij.


Ik vond het patroon in Knippie en ik maakte de 134.
Zoals al wat verwacht, valt het jasje ruim. 
Maar goed, het is voor de winter en dan zitten daar wat lagen kleren onder.


Ik tekende een kraag in tricot erbij zoals ik zag in de collectie van Bengh.




Onderaan werkte ik af met een boord in hetzelfde stofje als van de kraag. 
Dat stond niet in het patroon, maar dat zorgt wel voor een mooier evenwicht.



In de zijnaad zitten zakjes verzonken.







Aaibaar is het wel, dat nieuwe jasje. 


Patroon Knippie augustus-september 2009
voering kringwinkel
blauwe tricot Jo De Visscher

Reacties

  1. Man, wat moet het zalig zijn om zo te kunnen naaien of nog beter: zo'n moeder te hebben. Denk dat veel mensen geld zouden geven voor de kleerkast van uw dochters ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik blijf fan! Wanneer komt het volgende boek? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh!!! ongelooflijk prachtig! heel zwaar fan... ik was van plan om ook een bontjasje te maken vr julia deze winter. weliswaar pas over enkele weken en wellicht niet zo mooi als jouw versie, maar kom het idee was er ook wel...
    <3 het jasje, het rokje, je dochter: het geheel
    je bent een krak!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel glamour hoor, staat haar prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel tof, vooral met die boord onderaan. Ik heb gisteren de kaptrui uit jouw boek gemaakt. Is goed gelukt en nu al de favoriet van mijn dochter. Ze heeft er nog besteld! Helaas was het al het grootste maatje en voor de winter mag ie best nóg groter. Hoe los ik dat op? (Kunnen we de patronen totbmaat 164 niet bijbestellen ofzo? Is minder werk voor jullie dan een nieuw boek maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. amai! als dit de voorbode is van wat we hier nog allemaal voorgeschoteld zullen krijgen, ben ik alvast zeer nieuwsgierig... werkelijk prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt heel schattig - en helemaal hip. Vorig jaar zag ik één van de klasgenootjes in groep 4 in zo'n soort bontjasje lopen - en die heeft een moeder die nauwgezet de trends in de gaten houdt (of ze voor is)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super!!! Hier ligt ook al geknipte stof klaar voor winterkleding. Je kan er nooit te vroeg mee beginnen.
    Liefs, Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super mooi jasje! Je inspireert me!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super gaaf, zo'n jasje zou ik zelf ook wel willen in mijn kast!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt zooo gaaf, als ik jouw naaisels zie voel ik me nog steeds zo'n beginneling. Je volgende boek zou ik ook meteen in mijn boekenkast willen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Och, dat bont verwerken in die hitte is toch ook niet om mee te lachen hé...
    Heel mooi en die brave hond ziet er ook een leukerd uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oja, dat is een knuffeljasje, prachtig vind ik het met dat blauwe kraagje en band onderaan erbij. Maakt het heel glammy en staat je dochter prachtig. Zelfde rokje maar dan met manty en laarsjes, ja hoor top in de winter!

    Groetjes Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. WOW!
    Dat jasje zou ik erg graag in mijn eigen maat hebben :).

    BeantwoordenVerwijderen
  15. WOW! Als 20-jarige wil ik dit jasje ook wel dragen!
    Een gelukkige dochter moet je hebben :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. GE-WEL-DIG! Wat een supergave jas zeg! Ik begin me zo langzamerhand ook te buigen over herfst/winter garderobe. Pom pom ti dom...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!