Road trip


Dat wij niet op reis gaan naar het buitenland
wil niet zeggen dat we niet weggaan.

Vandaag beleefden wij een low-budget vakantiedag waarbij het reisgevoel helemaal aanwezig was.

We stapten in de auto en reden naar een dorp hier dichtbij.
We kozen een echt dorp uit. 
Eentje waar het luiden van de kerkklokken en de sporadische tractor de enige decibels voortbrachten.




We namen een lunchpakket mee voor onderweg en stopten waar we het mooi vonden.
Daar aten we dan wat hapjes en namen netjes alle afval mee.



We zagen heel wat mooie natuur en gebouwen.




 En we stopten bij elke weide met paardjes...


En telkens moest ik uitleggen dat onze tuin echt niet groot genoeg is...


We liepen langs vergeten wegeltjes.



En we speelden van Sound of music.





We zochten naar geheime plekjes zoals alleen kinderen dat kunnen.


En toen we bijna omvielen van de warmte, zochten we verkoeling in water met een ijsje.



Deze dag was net zo goed "op reis" gaan.
Inclusief lekker weertje en 's avonds lekker slapen in eigen bedje.




Reacties

  1. Zag er superleuk uit! Bij ons wordt het ook zo'n vakantie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was overduidelijk een heel leuk dagje! Je hoeft niet ver te gaan om leuke plekjes te ontdekken hé :).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eigen land is zoveel avontuur en ook ozo mooi. Toen wij op fietsvakantie gingen keken wij onze ogen uit. Is Vlaanderen echt zo mooi???
    Zeer mooie foto's heb je gemaakt van je meisjes.
    Uiteraard blijf ik Mona de mooiste naam vinden ;-).
    Dat wij in de zomer toch naar Frankrijk gaan heeft alleen te maken met het werk van de man. Van zodra we 1000 km verder zijn STOPT hij echt met werken en anders nooit.

    Fijne vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij doen dat altijd :) Met de bakfiets op stap, dikwijls langs het kanaal want daar kom je de leukste plaatsjes tegen (met brood voor de eendjes in de bak natuurlijk!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat zijn onvergetelijke uitstapjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohh, meer moet dat echt niet zijn he!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er heerlijk vakantie-gevoel uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zalig :-)
    Het zag er een superfijne dag uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super!
    Nu just nog met de fiets rijden hé. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Back to your roots! ;-)
    Leuk dat je een bezoekje bracht aan mijn voor-, achter- en opzijtuin. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige dag hebben jullie samen gehad. Da's genieten...

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk! Maar is Mona haar 'stoere' fase al voorbij?? Gelukkig gaat de lieve jurkjes-look haar ook goed af! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Kan zo in Vlaanderen Vakantieland!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik ga zelf liever buiten 'het seizoen ' naar het buitenland. ook al heb ik nu 6 weken vakantie, ik geniet er van om thuis te zijn in de zomer. In mijn tuintje hangen of op stap in de buurt of iets verder weg . Heel plezant is dat! En er zijn hier inderdaad ook erg vele mooie plekjes.
    Ben wel benieuwd welk dorp je had uitgekozen .

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk toch , zo'n vakantiegenot dichtbij ! wat een lief en rustig dorp kozen jullie uit ! Dankjewel dat je ons laat meegenieten door de mooie prentjes.
    En omdat ik het niet kan laten : een naaivraag ; welk patroon gebruikte je voor het grijs (?) zonnejurkje op de foto in het water ?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dit is nu eens vakantie. Toch voor mij. En blijkbaar voor nog vele anderen als ik de reacties bekijk... .Prachtige foto's trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Omias Maaksels, het jurkje van Emma kocht ik en is van Bengh.
    @Geni&amp, Mona's stoerheid is nog niet over, maar door de warmte van gisteren ging ze akkoord om nog eens een jurkje te dragen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo leuk! Ver weg, maar toch dichtbij... Liefs, Me

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat heerlijk! Krijg een instant zomergevoel. Gelukkig hebben mijn kids vanaf vanmiddag vakantie (en wat een geweldige jurkjes weer)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dankjewel voor de reactie ;-): mijn kleindochter kan jammer genoeg weinig dragen van Bengh ; het kwaliteitsmerk is eerder geschikt voor smalle meisjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk! Kinderen hebben niet veel nodig om zich in vakantiestemming te voelen! Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Stunning photos! And your creations are equally beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Waren jullie in Lierde? Ik herken het huis precies. Mijn schoongrootmoeder woont ad andere kant.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!