DIY, poppenkleertjes naaien.


 We kregen van "Dress your doll" een pakketje met zelf te maken poppenkleertjes.
De patronen zijn geprint op een niet rafelende stof.


De meisjes knipten zelf de delen uit en naaiden alles aan elkaar met de naaimachine. Het lukte redelijk goed. Al kroop de stof soms weg in de machine door al die fijne bochten. Maar dan was er mama om even te helpen. 


Helemaal zelf keren en draadjes bijknippen.


En blij zijn met het resultaat.






En dan de poppen zoeken. In ons geval zijn het vintage barbies. 
Ik had er ooit eentje, mijn zus meerdere en die kregen hier een nieuwe thuis en een nieuwe outfit.

Blijven lachen, Barbie!












Reacties

  1. Hippe kleding hoor! Wat leuk dat ze dat dan zelf kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap! Dat is toch wel heel fijn werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben ook nog een tenuetje liggen, maar maakten het nog niet.
    En Emma's trui is de max!! Ik had hem ook vast, maar ging voor de broek in die print.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een grappig idee, de barbies zien er weer tiptop uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk concept, echt tof dat ze dat zelf kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vintage barbie's met vintage kleedjes. De perfecte match!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat prachtig gemaakt, het is ook echt iets voor mijn dochter. Ik keek of het te bestellen was, maar helaas, toen keek ik bij de verkooppunten en er zit er één in ons kleine dorpje, geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh! Leuk zeg! Mijn dochter is nog iets jong, maar ik ga het onthouden...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. How fun! I would have loved this as a little girl. I used fabric scraps (leftover from my mother's sewing projects) and a hand sewing needle and thread when I made clothes for my Barbie dolls.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk! En dat kersenkleedje van Barbie wil ik zelf ook wel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo tof! Ik zie het al, opvolging is verzekerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. zo leuk om te doen zeg :) Ik heb denk ik zo een 50 vintage barbies liggen... Ik speelde daar uuuuren en daaaagen mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke kleurtjes ! Proficiat aan de jonge naaister !
    En fijn dat je zoveel 'passende 'barbies had.
    Ik kocht uit deze reeks vorig jaar een paar sets voor mijn kleindochter ; maar van de 30 beschikbare barbiepoppen bleken er maar 2 te passen in de sets. Alle andere barbies hadden té dikke heupen. Hoe zit het nu ?
    Of zouden ze de sets iets groter geprint hebben ?
    Weet u dat ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij hadden het bij twee outfits ook voor. De andere passen wel. Ik kan de andere rokken wel makkelijk aanpassen om ze groter te maken.

      Verwijderen
    2. Misschien een tip voor de makers van 'Dress your doll' om hun kleertjes iets groter te maken ?!

      Verwijderen
    3. oeioeioei, als barbie al té dikke heupen heeft...

      Verwijderen
  14. Wat hebben jouw meiden dat knap gedaan!
    Mooi geworden hoor. En ze kijken er ook zo trots bij ... Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh wow wat ziet dat er leuk uit! En wow de dames hebben deze kleertjes zelf in elkaar gezet, chapeau girls!
    Ik zag net bij Readkapke een link naar jou en love it, dit ;). Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!