Ready set play!


Ik vond bij Veritas een grijze sweaterstof met subtiele glitters.
Hoe graag ik ook liefelijke jurkjes zou maken voor de eerste schooldag,
mijn meisjes gaan naar het vijfde leerjaar.
Daar passen beter coole sweaters bij.



In de Ottobre 4/2015 vond ik het patroon dat ik zocht. 
Een wijde trui met raglanmouwen.
Ik maakte de 146 voor mijn meisjes met precies die lengte.


De silhouette cameo sneed voor mij letters uit en een tennisbal.

Een sportieve outfit, klaar voor een nieuw schooljaar.


Voor Mona gebruikte ik flexfolie om een draagbaar spiekbriefje te maken.
Het vijfde leerjaar, dat is met Frans en zo.


Liggen de outfits voor jullie schoolgaande jeugd al klaar?


Reacties

  1. Dat doen ze zelf deze avond en deze zal niet nieuw of zelfgemaakt zijn :-) we doen van gentlemon dit jaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super gedaan..... zoveel inspiratie in 1 en dezelfde mama...zo tof

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zijn beide toffe out fits voor je dochters!Hier ligt nog een toffe jeans en gekocht t shirt klaar voor de 13 jarige zoon,de dochter begint pas de 21ste aan de Universiteit en zal zelf wel kiezen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gaaaaf!!
    Toch wel gaaf zo'n apparaat..als ze die toch eens in goedkopere varianten hadden..want zo'n hele luxe of grote is hier niet nodig..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gaaf! Twee bijna dezelfde truien en toch heel verschillend door de applicaties. Mooi gedaan!
    Hier is inmiddels de derde schoolweek al weer van start gegaan. Voor a.s. woensdag ligt er een nieuw jurkje klaar, omdat dan de schoolfotograaf komt ... http://by-ik.blogspot.nl/2015/08/jurkje.html
    Een heel fijn schooljaar voor de meiden gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke shirts. Zo grappig dat spiekbriefje Frans :) In NL startten we met Frans in het 1e van het Middelbaar onderwijs (vanaf groep 7 [dat is t 5e leerjaar] kregen we Engels). Onze leraar Frans had de onregelmatige werkwoorden boven het bord hangen. Ook tijdens de overhoringen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ben ik toch jaloers op je Cameo. Alweer zo'n toffe creatie.
    Had Mona geen zin om te poseren vandaag? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Toch nog gelukt met die tennisbal en al ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gelukkig houden ze nog van rokjes.
    De zoon zijn outfit moest ik gisterenavond nog strijken. Maar voor de rest was ik goed voorbereid. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Game-set-match! Allebei geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!