Als een ander het patroon tekent...

Dat is al eens gemakkelijk, als een ander het patroon tekent.
En als ik er eenmaal één heb klaarliggen, geknipt en al, dan gebruik ik dat opnieuw en opnieuw.

Voor deze jurk gebruikte ik Tinny van Straightgrain.
Ik knipte aangeknipte mouwtjes en verder geen details.
Ik weet dat het mooi is, die kraagjes, maar de stof is al druk en bij grote meisjes vind ik sober beter.
Hoewel Emma de 146cm al voorbij is, past ze perfect in deze maat 8 jaar.
De rok maakte ik uiteraard lang genoeg voor haar.







Een riempje gemaakt van een strook gele tricot.



De perfecte broche.


Aangeknipt mouwtje.
En o ja, de print loopt mooi door op de rug.


De stof is van de melkbrigade.
Deze was eigenlijk bedoeld voor deze jurk.
De groene longsleeve is van Fred & Ginger en past nog van vorige winter.
Het vestje is Fred & Ginger van voorbije zomercollectie.
De broche kocht ik eens op een beurs.




Reacties

  1. Alweer een prachtstukje! :) Geef me je geheim voor je productiviteit! Ik geraak maar niet aan de machine. Ik mis die 'schop onder de kont'. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo jaloers dat jij die stoffen van de Melkbrigade hebt!
    Prachtig weer!
    Maar ik maak zelden 2 dezelfde stuks in dezelfde maat. Ik vind patronen tekenen stiekem leuker dan het naaien zelf. Hoewel de combinatie en het uiteindelijke resultaat natuurlijk de meeste voldoening geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige jurk! Super mooie kleurtjes!
    Ik heb vorige week ook de Tiny voor Yane genaaid. Afgegaan op de matentabel een 9 jaar gemaakt. Maar veel te groot... Ik heb serieus mogen versmallen. Volgende keer ga ik voor de 7 jaar en verlengen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bedacht net op tijd dat ik beter voor kleiner ging. Jij hebt er al een op de groei!

      Verwijderen
  4. De stoffen van de melkbrigade hebben geen kraagjes nodig, die komen zo mooi tot hun recht bij een simpele jurk! Hopelijk komen ze ooit op de markt...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knappe Emma! Ik maakte voor Liv, die 134 draagt, de Tinny in 122 en ook daar is in de ruimte serieus wat groeimarge. Verder enkel hartjes voor dat patroon! Simpel model, dat is al wat deze stof vraagt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig stofje. Het stofje is speciaal genoeg op zich dan hou je het beter sober, inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Meer heeft deze jurk helemaal niet nodig. Eenvoud siert!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een hele mooie jurk en die print is ook prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Knappe Emma... Wat een lange benen heeft ze toch! Ik was geen fan van het stofje, maar je hebt mij overtuigd, helemaal... x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weeral schitterend! En die stofjes van de melkbrigade zijn prachtig...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Alweer prachtig! Hoe je het doet... ik kan er alleen maar jaloers op zijn.
    Mooi meisje, mooie foto's. Top! Altijd benieuwd naar je nieuwe creaties.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. waaaaauw, wat een prachtige jurk in een prachtige stof!! en dat riempje is zo goed gevonden, ik maak er een mentale nota van :-)
    groetjes Barbara

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!