Miss Polly for Sewpony


Aan de andere kant van de wereld woont Suz, mama van dochters en heel handig met de naaimachine. Af en toe lanceert ze een patroon. (klinkt wat bekend in de oren, hé)
Koffieklets kunnen we enkel virtueel en elkaars verhalen volgen we via de blogs.
Zo las ik op haar blog dat ze met een nieuw patroon kwam: Miss Polly.
Ik zag er meteen wat in en werd opgenomen in de blog tour.


In mijn nog steeds aanzienlijke stoffenstapel vond ik dit paneel.
Vriendin Petra bracht het eens voor me mee. Het is een sample die ze maakte voor haar collectie. 
Helaas werd deze afgekeurd. Hier niet!



Suzanne lives at the other side of the world. Pretty far away from Belgium.
She is just like me, mommy of daughters, she loves to sew and designs patterns. Sounds familiar.

She made this beautiful pattern, Miss Polly and I am pleased to be a part of the blog tour.
This is my version. 
The fabric is a sample from a Belgian Kids clothing brand, de melkbrigade.
I totally love the print. 
I added a collar to finish the dress.




Het patroon, Miss Polly, komt in de maten 12 maanden tot 10 jaar.




Er zijn meerdere variaties op de jurk.
Aangezien ik een erg opvallende en dominante stof koos, 
stripte ik het patroon tot de basis.

Ik stikte gouden paspel in de naden en maakte een mouwloos exemplaar.



De jurk had nog een extra kleurtoets nodig en daarvoor koos ik kobaltblauw.
Ik maakte Straightgrains losse kraagje en dat maakt de jurk af.





Ik heb twee lange tienjarigen in huis die beiden passen in de jurk en ze allebei willen dragen.

Hartjes voor mijn meisjes en de jurken!


Ik hou wel van de belijning van de jurk en de paspel maakt het bijzonder.






Op de rug zit een blinde rits.



Wil je meer inspiratie opdoen? Kijk dan eens op de volgende blogs:




Tijdens deze tour kan je het patroon kopen met korting door gebruik te maken van de code MISSPOLLY15

De code is ook geldig voor de andere Sewpony patronen.
En Suzanne weet dat we in België en Nederland met heel veel naaisters zijn, daarom liet ze haar patroon en instructies vertalen naar het Nederlands. 
Joepie!

Dankjewel Suz dat ik mocht meedoen aan deze tour!
Thanks Suz for having me on this tour.

Reacties

  1. Wow, that's a different Polly! I like the funky fabric you used!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het is nog mooier als ze het aan heeft ...super!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super gaaf zo met doolopende print onder de zakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow! Deze is zooooo ontzettend mooi!
    Liefs, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal fan van deze! Ik wist dus niet dat het patroon ook met een gewone schoudernaad kwam :) misschien toch de aankoop maar overwegen?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is werkelijk PRACHTIG!!!!! ik zag het al op Facebook, wat een geweldig mooi stofje en prachtig jurkje!!! Ik kocht echt letterlijk een uurtje geleden het patroontje, net als de little Betty top, zo schattig :-) En toch wel ongelooflijk dat zulk een prachtige stof afgekeurd werd... :'-( Ik zou ze zo kopen! maar door jou kunnen we er toch een beetje van meegenieten ;-) dankjewel! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. It is beautiful Griet!! Thank you!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helemaal weg van deze jurk... Zowel van de vormgeving als van de stof! PRACHTIG!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het geweldig mooi!!! De stof, het patroon... en de combinatie helemaal!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fan! Zo leuk ook met dat blauwe kraagje er op.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Waw, zo schoon! <3 voor dat stofje!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!