Bliksems

Soms heb ik een plan
en dan wil ik dat uitvoeren en testen.
Liefst meteen.
Geloof het of niet, maar ik heb een chronisch gebrek aan 'tienerproof' sweaterstof.
Een klik of twee en evenveel dagen later, viel deze in de bus.
Ik kocht een meter. DUH
Voor mijn lange meisjes kan ik daar een trui uitkrijgen, welja.
Ik knipte lustig door en knipte de rokdelen van de Lotta.
Drie kreeg ik er nog uit.
Ik kon mijn plan dus maar deels afwerken.
Weer klik klik en wacht wacht.
Maar kijk.
Het plan is af.
Een trui met een rok alles ineen, sportief en lief tegelijk.
Lekker warm en gemakkelijk.










 De trui knipte ik tien centimeter te lang.
De Lotta knipte ik zonder de flap om tailleband te maken.
Ik naaide beiden aan elkaar en duwde dan vijf centimeter naar binnen.
Door alle lagen stikte ik vast met de tweelingnaald.


trui, zelfgetekend


Reacties

  1. Super! En ineens een warme muts erbij gebreid... 👍

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die maakte ik vorig jaar al, maar ook zelf inderdaad :-)

      Verwijderen
  2. Super tof! Dat zou Eline ook leuk vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, super! Je zou niet zeggen dat het aan elkaar genaaid is, lekker warm denk ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een mooie tenue... #schotinderoos

    BeantwoordenVerwijderen
  5. bijna niet te geloven van die stof... maar ah als je na een beetje geklik en een beetje wachten dit krijgt dan zit het helemaal snor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superleuk, het stelt me gerust dat die meiden van jou nog graag iets zelfgemaakt dragen. Ik denk dat dat mijn grootste schrik is bij het zien opgroeien van mijn kindjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige jurk! Maar die kousen, en die muts, zijn er zo mooi bij! Van waar komen die kniekousen? Dat is zo in!! Maar vind ik toch niet zo eenvoudig (of heb ik al een hele tijd niet meer op de kousen in de winkels gelet? ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik koop nu nog enkel sweater tricot of teddy stof voor mijn grote meid. .minstens 1,5 m. ..vereiste cool stoer en girly 😊

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!