Rechts averechts, rechts averechts,...


Ik ben geen breiwonder, verre van, maar ik heb rusteloze handen.
Die willen steeds iets doen of iets maken.

Vanaf het buiten frisser wordt, haal ik mijn breipriemen boven.
Tik tik tik doen de pennen en een paar avonden later heb je een trui.



En een rokje in dit geval. 
Bij Veritas vond ik de kant voor een rokje. Ik voerde met effen katoen en gebruikte een gouden elastiek, gevonden in het naaiwinkeltje in de buurt.

Ik kan daar nog steeds heel trots over worden als ik mijn kindertjes van kop tot teen in handgemaakte kleertjes naar school kan sturen.

Reacties

  1. Oh, wat is dat kind van u alweer prachtig gekleed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat is dat kind van u alweer prachtig gekleed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben benieuwd naar het patroon voor het vest!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch maar breinaalden in huis halen zeker? Echt mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig! i love the colors!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh prachtig! breien vind ik ook tof maar bij mij duurt dat wel wat langer dan een paar avonden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Daar mag je ook trots op zijn, meer dan terecht, 't zijn niet alleen handgemaakte kleertjes maar ook supermooie kleertjes, perfect passend bij die supermooie dochters van je! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kan soms zo jaloers zijn op mensen die kunnen breien, zoals nu dus ;). Mooie cardigan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo een mooi kleurtje. Ik zou direct tekenen voor een maatje groter. ;)
    Het is idd zo leuk als je kids een zelfgemaakte outfit dragen en je nog eens complimentjes krijgt ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een heerlijk gevoel, inderdaad! En ze ziet er prachtig uit, lieve Mona...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het vest is prachtig! Maar het rokje....ohhh...echt zo mooi! Ik hou zo van de kleur, het kant en de glitter. Ik duik deze week nog achter de naaimachine voor iets soortgelijks :)
    Nam je een recht stuk stof, of moet ik toch een 'echt' patroontje voor een rokje gebruiken?
    Afgelopen week maakte ik een Lotta-rokje in donkerblauwe suèdine. Ik ben er verliefd op en mijn dochter ook. Dank voor het delen van het patroon! ER gaan er meer volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo mooi! En wat een lief rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig! Zoals altijd... En ja, ik ken het gevoel van trots wanneer je kroost in zelfgemaakte dingen rondlopen. Daar doe ik het voor... Ik krijg daar echt enorm veel voldoening van!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hoera voor rusteloze handen! Wat een prachtig setje!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Supermooi. Welke steek gebruik jij om de elastiek aan het rokje te zetten?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een paar avonden? Slik. Ik ben nogal altijd bezig met de trui waar ik vorige winter aan ben begonnen :-D
    Mooie outfit!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!