Sew challenge, I did it




Een paar maanden geleden zag ik bij Davina een oproep voor een blogmeet.
Ik was meteen enthousiast omdat ik al een heleboel nieuwe vrienden leerde kennen via deze blog.
Helaas kwam de datum van afspraak niet goed uit voor mij.
De Sew Challenge, daar zag ik me wel baas over.
Ik had precies tijd tot vandaag om met drie criteria aan de slag te gaan.
Twee maal raden wanneer ik aan dat naaien begonnen ben :-)


Waar ik me moest aan houden:

naaien voor mezelf
bohemian style
streelzacht




Ik naai wel eens voor mezelf, maar niet zo vaak.
Ik maak gewone dingen die ik elke dag draag.
Geen mens die het merkt dat ik het zelf maakte.
Zo onopvallend.
Of ik maak dingen die zo speciaal zijn dat ik ze amper draag.

Ik wou nu graag iets voor mezelf maken dat ik werkelijk elke dag wil dragen.
En op een gewone dag draag ik graag jurken.


Ik maakte er drie dit weekend. 
De eerste werd afgevoerd wegens niet wat ik in gedachten had.
De tweede was de test van deze.
Ik herwerkte voor het bovenstuk de Lora van La Maison Victor.
Het voorpand sneed ik door en ik knipte een V-hals.




Voor de rok tekende ik een rok over van een gekochte jurk.
De stof ligt al een poos klaar. 
Die komt van La maison victor en ik plande er een zomerjurk mee. 
En toen was de zomer om en de stof nog steeds een lap.


Ik knipte een beleg voor mijn voorpand en naaide een knopenrij. Er zit geen rits in en ik kan de jurk zo aantrekken zonder de knopen te gebruiken.


Ik maakte een lint dat met behulp van lusjes op zijn plaats gehouden wordt.
Het naaien ging best vlot. Al knipte ik voorzichtiger dan anders wegens schuivende stof.
Of ik nu aan de criteria voldeed, ik weet niet of jullie dit zacht genoeg vinden. 
De stof is zacht en ik ook :-)





Wil je meer zien van de blogchallenge?
Kijk maar hier:


patroon basis Lora 

Reacties

  1. Mooi, staat je echt goed!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alright, zo schoon! 't Werd tijd dat zo'n schoon madam nog es gehuld werd in een schoon zelfgemaakt kleedje :) En deadlines gehaald, toch? Woohoo!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yes het is je gelukt! Super tof!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zwart is altijd een goei kleur!! Mooi! zo herkenbaar, afgevoerde en testnaaisels, of te speciaal of te normaal. Maar deze is zo een eenvoudige schoonheid die toch schittert! Topnaaisel dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Och, een zelfgemaakte jurk!? Toen je mij die foto's doorstuurde het ik het dus helemaal niet door haha. Super geslaagd, jij knappie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh my, wat een stuk! (Kies maar zelf of ik jou of de jurk bedoel :p)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh my, wat een stuk! (Kies maar zelf of ik jou of de jurk bedoel :p)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, waw, Griet! Echt heel erg mooi. Dat ziet er idd. één uit om elke dag te dragen. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, staat je prachtig! Heel toffe LMV hack!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. waaauuuw, héééééél geslaagd!!! prachtige jurk en echt eentje voor zowel alledag als voor gelegenheden! de max! en dat op zo'n korte tijd, dat kan alleen maar jij!! ;-) wat een zalige fotoshoot trouwens, je doet dat heel naturelle!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige jurk! Echt iets wat enorm vaak gedragen kan worden

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Knap!! Die ga je nog veel kunnen dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Yes, you did! Ik twijfelde heel lang aan de criteria, maar vond dat je zelf ook eens een prachtig naaisel verdiende. Met glans geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. echt een mooie jurk zeg!! Staat je super!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Black dresses kan je niet genoeg hebben! Deze hack is zooooooo stylish!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!