Een romantische zomerjurk die eerst een ongedragen rok was.


Ergens in het voorjaar van 2018 zag ik overal weer strokenrokken opduiken.
En toen ik bij Raaf en Vos houten klompjes zag, dacht ik meteen aan mijn vroegere lievelingsrok in 1986. 😉
Ik gebruikte mijn rimpelvoetje voor de naaimachine en rimpelde daarmee de banen stof. Je kan daarmee ook rimpelen en naaien tegelijk. Het grote nadeel is dat je de stof niet zelf kan verdelen en dat je niet kan voorspellen hoeveel stof je zal verbruiken.
Ik naaide en naaide en maakte er een lange rok van met elastiek in de taille.
De klompen waren er niet in onze maat en de rok bleek te transparant om zo te dragen.
Het plan liep op een dood spoor. 
Ik had nog een piepklein restje over en knipte daaruit een bovenstuk zonder rits.
Op de schouders past het mooi wegens gemeten op Emma, maar de zijnaden lopen steeds wijder uiteen.
Ik haalde de elastiek van de rok en toverde de ongedragen rok om tot zwierige jurk met voering.



De stof is een oudje van Atelier Brunette en kreeg ik van Annick.
Het patroon is maatwerk voor Emma.



Reacties

  1. Fijn dat de stof een tweede kans kreeg. Het is een prachtige jurk voor Emma geworden!
    Lekker luchtig met dit zomerse weer.
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!