Issie for teens, blogtour

Emma en Mona groeien als kool, of als sla of als courgette.
(Niet zoals ons gras dat de juli-hitte niet goed verteerde)
Ik dwaal af. Ze worden lang, de tweelingzussen.
En het aantal beschikbare patronen daalt zienderogen.
Dat dacht ik. Maar na enkel keren testen, blijken de allerkleinste volwassen maten het ook prima te doen voor mijn meiden.
Suzanne Seniore, ook gekend als Sewpony, tekende een veelzijdig patroon in tienermaten en volwassen maten. Ik maakte de kleinste maat die overeenkomt met een kledingmaat 32 volgens Europese normen. 


Emma and Mona are growing really fast. A lot of the patterns I have in my big collection aren't suitable anymore. Thanks to Suz I discovered the world of grown up patterns 😀.
She designed this pattern with many options.
I've made the dress with short sleeves and a rose collar.
This is my first project with this pattern. With a little bit of effort, I can make tops and a few other dresses. Autumn is coming!



Het patroon komt met veel variaties.
Je kan de mouwen kiezen, de halsafwerking, of je een top maakt of een jurk, en dan zijn er nog een boel variaties in franjes.
Ik koos voor de jurk met korte mouwen en de kraag met strik.



Ik nam het patroon helemaal over zoals het is.
Al heb ik nadien nog wat centimeters weggeknipt onderaan. De jurk kwam tot over haar knieën en ik zie het liever pittig kort. De handleiding is zoals we gewoon zijn erg uitgebreid en goed beschreven.
De streepjestricot kocht ik bij Fabrik Unik in Ninove.


Het patroon zit snel in elkaar en is erg veelzijdig.
Met weinig aanpassingen of extra werk, maak je er zo iets helemaal anders van.
Ik kijk al uit naar winterse versies.
Want de zomer blijft niet eeuwig duren helaas.


Inspiratie kan je vinden op andere blogs.
Klik maar even door.

Thanks for having me, Suz!


Reacties

  1. Jij weet wel steeds weer de mmest geschikte stofjes te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de stof prachtig.
    Patroon en model ook hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat groeit inderdaad als kool, of als sla of courgette! Dat gras van ons leefde anders helemaal op bij die droogte! Dik, groen en zacht is het geworden. Dat heb je met een tuin dat eerdere een moeras is bij normaal belgisch weer!! Maar ik dwaal ook af! :D Leuk zo pittig kort!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gras dat we hebben is ook zo mooi groen en zacht, maar er zijn veel kale plekken die ons herinneren aan juli :-).

      Verwijderen
  4. This is seriously so cool Griet! I love it and would wear it myself!!! Thanks for joining me on the tour!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is gewoon prachtig! En je dochter, amaai zo'n mooie jonge dame geworden. Het kleedje staat haar beeldig. Kan zo uit een boetiek komen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!