Een ruitje meer of minder

Trouwe volgers weten dat ik al heel wat mantels maakte. En ik durf al eens te werken met ruiten. Jaren geleden maakte ik deze (klik op de link) voor Mona en die beelden maken me nog steeds vrolijk. Het moet ongeveer dan geweest zijn dat ik deze stof kocht bij pand Diependaele in Oudenaarde. Er zit echte wol in, want dat voel en ruik je. Ik nam de lap elke herfst eens in mijn handen, maar eindelijk werd ze een jas. Als patroon gebruikte ik de Vilette uit La maison victor. Ik las in de matentabel dat de kleinste maat perfect zou zijn. Ik zou volgende keer een maatje groter maken. Langere mouwen alvast.
Het model is oversized met laaghangende schouders.
De mantel sluit met één knoop. Eigenlijk is het de bedoeling dat je die los laat hangen. 
Een dikke sjaal erbij en deze kan ons verwarmen in gure dagen.

patroon Vilette La maison victor
stof Pand Diependaele Oudenaarde
knoop uit oma's voorraad

Reacties

  1. Keimooi, Griet! Vilette is één van mijn favoriete patronen uit LMV, ik maakte er voor de meisjes én voor mezelf en nu ik dit geruit exemplaar zie heb ik alweer zin om een volgende in mekaar te steken <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai, zijn de meisjes al zo groot! Heel mooie jas!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw zeg wat is ze al geoot! En mooie versie. Ik maakte deze winter ook al wat jassen, nu nog foto's (en knopen 😂)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die knopen altijd he. Het fijne aan dit model is dat er maar één knoop is.

      Verwijderen
  4. Waauw. Super zeg. Mijn dochter past ook bijna in die matentabel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Annelies Vansantvoet15 november, 2018

    Erg mooi, zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een knappe/schattige mini dame met een mooie comfy jas!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt mooi, spontaan zin om ook eentje te maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!