Ga jij daar dan geen jas van maken?

Ik kocht maar 60 cm van deze dikke harige stof. Uiteraard weet ik ook dat ze als mantelstof bedoeld is. Maar in de winter dragen wij ook wel eens rokjes. En deze vond ik gewoon te mooi om te laten passeren. Ik kon toen ik ze niet kon loslaten in de winkel niet op een leuk mantelpatroon komen. Intussen maakte ik de Vilette en die zie ik hier ook wel in.

De rok is heel eenvoudig. Voor en achterpand zijn hetzelfde. Er zijn figuurnaden voor en achter en een rits opzij. Ik tekende het patroon zelf op maat van Emma en Mona.
Aangezien het zo eenvoudig te maken is, is dit al rok nummer vier. De anderen worden gewoon gedragen, maar werden eens niet gefotografeerd 😏
De Emmatrui met Emma hadden we nog van vorige winter. Die gaat nog een seizoen mee.

Stof rok Fabrik Unik

Reacties