Met model




Emma wou de jurk wel aan, maar had ze liever in het roze gehad. Ik zal haar nog eentje maken, zie.
Poseren, dat is wat anders. Dat doet ze niet graag en veel tijd was er niet, want ze moet naar school.
Ze staat er beeldig mee, met haar nieuwe jurk en ik ben zo blij als ik er naar kijk.


Voor wie dit ook wil maken, geef ik wat uitleg.
Ik heb dit patroon zelfgetekend met behulp van Tante Hilde.
Zij legt uit hoe je van een bestaand kledingstuk een patroon kan maken. Ik tekende de jurk extra wijd.
Van meisjesmama leerde ik hoe de jurk in elkaar gestoken wordt. Veel denkwerk ging er aan vooraf, maar ik had dan ook veel tijd.
Ik heb eerst de witte jurk gemaakt en dan de groene. De zijpanden aan de achterkant vastgezet. Dan heb ik de schouders vastgemaakt.
De twee jurken heb ik op elkaar gelegd met de goede kant opeen. Dan heb ik rondom gestikt. Enkel de mouwtjes blijven open. Je kan de ganse jurk keren door die opening. Dan heb ik ze gestreken, mouwtjes afgewerkt, knoopsgaten gemaakt en de knopen aangenaaid.
Ik heb er een uurtje of twee aan gewerkt. Valt wel mee, hé.

Reacties

  1. "Valt wel mee"
    Een turbosnelheid noem ik dat!

    Heel mooi jurkje,met een lief model er in!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een uurtje of twee?!? wauw!! De bovenkant is dat met een stukje overslag of zie ik dat verkeerd? ah nu zie ik het, de hele jurk is eigenlijk een overslagjurk? heel mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja tante Hilde! Een dubbele jurk. Onder andere bij jou geleerd! Merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waw!! Amai, sjiek, hoor! Modelletje perfect voor het jurkje perfect voor het modelletje perfect voor het jurkje perfect voor het modelletje perfect voor het jurkje gewoon perfect!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!