Huzarenstukje







Wij hebben een poef. Zo'n ding met luchtkussens van Ikea.
De overtrek was in stevige jeans.
Helaas bleef daar na twee baby's met reflux niet veel meer van over...
De bodem kwam los en de vlekken gingen er niet meer uit.
Het ding werd verbannen in een kast. Handig, toch, lucht eruit en je ziet het niet meer liggen :-)
Maar met de komst van Gust dacht ik weer aan de poef. Die is superhandig als je een baby even niet zelf wil vasthouden (alsof dat ooit zal gebeuren) en ook heel tof om voor tv te hangen.

Een tripje naar Ikea en ik vond een vrolijk stofje. Het ligt hier nu al een maand of vijf te wachten... Het werd tijd dat ik er aan begon.
De rits van anderhalve meter! heb ik gerecycleerd. Helemaal losgemaakt uit de jeansstof, pfff en dan helemaal vastgespeld aan de nieuwe stof. Daar heb ik dus heel lang aan bezig geweest. Gelukkig is mijn naaimachine sterk genoeg om dit klusje te kunnen klaren!
En toen hij af was, kreeg ik niet de kans er een foto van te maken. Op 1, 2, 3 lag die op het gras met twee springende, joelende meiden er op.
Gelukkig kan de poef tegen een stootje. De Ikeastof is een dikke canvas en de bodem maakte ik uit gerecycleerd tafelzeil.

Reacties

  1. wow! keitoff!!
    Ik heb een ander probleem met zo een opblaasbaar poefdinges. Ik heb er zo twee, een egel en een schaap of zoiets, maar bij mij is de plastiek kapot. Dus ik heb alleen nog de hoes :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed idee! Ik vind de foto's schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei tante Hilde! Maar die kan je opvullen met korrels uit zitzakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een zalig ding! Die heb ik precies nog nooit zien liggen bij Ikea... geweldig stofke trouwens ook. En gezellig chillen met de Gust!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat poefke hebben we al lang hoor! Ik denk niet dat ze die luchtdinges nu nog verkopen. En de stof, tja. Heel erg Ikea, hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow die is gaaf! Ik heb ze nog nooit gezien bij Ikea. Ga morgen meteen op zoek!

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  7. amai dat is een gigapoef, daar zullen de meisjes wel plezier aan hebben en ik wil er ook wel eens op komen zonnen, dat lijkt me zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Knap gedaan! Ziet er idd. ongelooflijk gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow! De meisjes hebben er precies plezier aan ...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh dat ziet er kweet-ni-hoe-tof uit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Meisjes en kussens, uren speelplezier! Het ligkussen van onze hond (vol zand en haar, die kinderen zijn meteen ont-allergischt) is ook een favoriet speelplekske voor bezoekend klein grut. Ze doen er ongeveer hetzelfde op als Emma en Mona op de foto's, 't zal dus iets universeels zijn. Uwe poef is wel vééél schoner dan die van onze woef. Misschien moet ik die ook eens proberen te pimpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zalig!!

    Onze rollie pollie doet bij slecht weer dienst als 'in huis trampoline',..
    Daar gaan de meisjes nog lang plezier aan hebben!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi,
    Ziet er heel leuk uit en lijkt me idd een hele onderneming om dat te naaien. Ik herken het (gordijn) stofke meteen, ik heb er een keukenschort in gemaakt. Zalig vrolijke stof, als je 't mij vraagt !

    Groetjes, Kaatjetoo

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De poef is wel heel gaaf geworden! Prachtig.

    Groetjes,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Waw, leuk! Waar blijf je het toch halen? Dat Gustje van 'jou' is precies wel met zijn gat in de boter gevallen met zo'n tante.
    En zo'n poef, dat is misschien wel een idee als alternatief voor het springen in de zetels.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Seg zo mooi! En heel leuke stoffen!
    Weet je toevallig of ze die poefs nog verkopen bij Ikea?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. die gust brengt toch het beste in iedereen naar boven hee :-) Diene kleinen heeft het echt getroffen.

    Heel knap gedaan!

    Ik zit hier nog op iets soortgelijks te denken.
    Aan de afmetingen te zien is mijne poef ongeveer even groot alleen is het een donut. (de do nu bean bag) en die stof is ook helemaal vuile en heeft een nieuwe hoes nodig. Moest je als ervaren hoezenstikster tips of ideeën hebben, voel u vrij ze mij te laten weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @SESE, ik vrees ervoor dat ze die nog hebben bij Ikea. Het is al een jaar of 6 geleden dat ik die kocht :-(
    @ Sabine, ik tekende de vorm van de oude stof over op de nieuwe stof en knipte een cirkel uit canvas en tafelzeil. Even groot. De strook rondom heb ik eerst aan elkaar gestikt. Een lange baan. Om te beginnen heb ik de rits ingenaaid, op de wijze dat ik ritsen in het plooirokje zet. Dus eerst stof aan elkaar stikken, rits vastspelden en dan een u-vorm naaien en losmaken.
    Het was vooral gedoe om zulke grote lappen onder mijn naaimachientje te krijgen en bochten te stikken :-)
    Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi mooi!
    Inderdaad een leuk idee, zo'n poef van de Ikea. Ik denk dat iedereen nu op weg is om daar ook een poef te kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Amai super! Ik heb uit diezelfde stof in dezelfde vorm (rond) een tafelkleed. Ik geraak er ook niet op uitgekeken...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Amaai, dat is geweldig en keischoon gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mathil r.:zei ik wil dit ook hebben dat is zo handig. echt cool

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!