Ik hou van groen :-)

Ik had groen garen op de naaimachine zitten en dan maak ik eerst al mijn groene projecten af.
Voor het eerst maakte ik een labeldoekje. Naar het schijnt houden baby's daarvan.
(Die van mij dus niet)



Ik naaide er een stukje stevige plastic zak in en nu knispert het. Ik denk dat baby's dat toffer vinden.
De ene kant is katoen, de andere nickyvelours. Dat is dus zoooo zacht dat ik me kan voorstellen dat baby's daar op in slaap willen vallen.


Ik maakte voor het eerst ook een vlaggenlijn. Groen natuurlijk!
Toen ik er aan bezig was, herinnerde ik me dat dit de aanleiding was van mijn naaihobby. Ik wou graag een stoffen slinger voor de verjaardag van Emma en Mona Als je goed kijkt, zie je de slingers hangen.
Ik zag ze bij iemand hangen en zij had ze zelfgemaakt. Dat is stukken goedkoper dan de winkelversie

Om het verhaal samen te vatten: ik wou zelf leren naaien en had zoveel plannen en projecten en al een gekochte stoffen slinger. En dus maakte ik nu pas de eerste slinger zelf. En ik ben er blij mee!

Reacties

  1. Groen! Ik ben fan van groen.
    En die nicky velours, geeft dat geen ribbelkes in baby's gezicht na het slapen? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar neen, Ella Montella! Dat velours is zonder ribbeltjes. Maar je brengt me op ideeën :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is nog eens een manier om te beslissen waar je aan gaat beginnen: de kleur van het garen op je machine! Moet ik onthouden. :-) Mooi, je maaksels! Ik hou ook van groen. Ben zelfs in het groen getrouwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, Riet! Ik heb een groene trouwjurk gepast, maar ze stond me niet. Dan doe ik alle andere dingen wel in het groen:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk idee om je project te laten bepalen door de kleur garen! Een prachtig voorbeeld van 'serendipity'! Ik vind het tweede boekje echt prachtig. Mijn kinderen waren ook altijd dol op knisperboekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb niets met groen, maar als ik zo naar jouw projecten kijk vind ik het wel heel erg mooi! Leuk ook die knisperdoekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha, ik ging ook nooit in het wit trouwen. De mooiste trouwjurk was een groene, maar die stond me niet. Het is dan toch maar wit geworden :)

    Trouwens, zo'n slinger staat hier ook op het lijstje. Om de tuin te versieren bij de communie van Zoon en de verjaardag van zoontje. Die plastieken vlaggen gaan hier al jaren mee, maar ik wil het nu ook eens zelf doen. En als het kriebelt...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb de gekochte stoffen als model gebruikt voor de grootte. Voorzie alleszins voldoende biais als je er aan begint! En de brede is gemakkelijker.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooie kleuren, hier ook een groen-tje:)Labeldoekjes, ik moest het niet hebben op mijn geboortelijst maar wat doen die 2 van mij...altijd maar friemelen aan het labeltje van hun knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. maar maar... alweer zo leuke dingskes, ten eerste i love ivo, ten tweede zo een leuk elfenstofje en ten derde superleuke knisperlabeldoekjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hier ook een fan van groen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. er is wel heel duidelijk een eind gekomen aan je naaistop!! Ik ging ook voor groen vorige week, mooie kleur hé?!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Héél mooi, zo'n slinger in één kleur. :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!