Naaistop

Om de één of andere reden (o.a. slaapgebrek) heb ik deze week nauwelijks genaaid.
Er was er hier in huis eentje tevreden dat het 's avonds weer rustig was, want ik naai in de woonkamer.
Maar ik ben terug!
Ik maakte dit zsazsarokje in het groen...

En maak kennis met IVO




Ook in het groen.
Er werd aan tafel druk gepalaverd om een geschikte naam te vinden. Het ging zo van Gérard over Bram en werd toen echt wel Ivo.
Hij moest een broek aan om echt een jongen te worden en ik stikte er meteen plooitjes in. Deftig, hé!
Hij kreeg extra lange benen en werd stevig gestikt om tegen een stootje te kunnen.
Ivo krijgt binnenkort een nieuwe thuis waarover later meer!
Hij werd gemaakt volgens het patroon van Martha Stewart.

Reacties

  1. Ivo ziet er geweldig uit! Hij heeft wel een mooi rond buikje hé! ;-) Echt heel tof gedaan!! Het patroon ligt hier al een tijdje op de kast, maar ben er nog niet aan begonnen geraakt...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is heel eenvoudig, hoor! Doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hih,Ivo is nen toffen, ik zie dat! b

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga me binnenkort ook eens wagen aan dat rokje. Ik ben het al op meerde blogs tegen gekomen en het ziet er zo leuk uit ! (stofje is ook kei-leuk!)
    En Ivo... die is supercool!
    groetjes Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ivo is de max!

    Zou niet weten hoe er aan te beginnen, maar ga er ook geen moeite voor doen. Mijn madammen zijn niet echt popachtig aangelegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier ook niet, hoor. Ik heb net alle poppengerief zonder protest buiten gezet. Ik maak ze om cadeau te geven, nu! Gewoon om dat ze zo leuk zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik had in gedachten om een bruidspaar te maken... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi! Ik ben verbannen naar een naai-kot wegens te veel lawaai...maar nu komt hij bij mij tokkelen op zijn gitaar in mijn naaikot tja.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een bruidspaar lijkt me een heel tof idee. Met een tasje in hun handjes met daarin wat centjes. Goed idee!
    En Leen! LOL Dan moet hij toch hard tokkelen om boven het geluid van de naaimachine te komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. "nauwelijks genaaid" noem jij dat... Go Ivo! Ik vind het super. En wou dat ik mijn naaistop ook al achter de rug had.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tof, die Ivo, vooral dat plooike in zijn broek :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oh grappig, ik heb ook vorige week een jongen gemaakt met een echte broek met een plooitje erin!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Amai, Ivo mag er zijn! Heel knap. Helaas hier geen echte poppendochter.
    Je appelrokje zou hier ook in de smaak vallen. Héél mooi. Goh, als ik al die rokjes in blogland zie, dan wil ik wel honderd rokjes maken voor mijn dochter. Jammergenoeg protesteren de zonen al. En aan broeken maken ben ik nog niet toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @Tante Hilde, ik ben nog lang niet aan jouw niveau, hoor! Maar ik begrijp wel wat je zo fijn vind aan poppen maken!
    @Oontje, ik ben heel blij met mijn dochters. Rokken en jurkjes willen ze allemaal dragen. Voor jongens is dat toch veel beperkter, hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Haha, dat broekske is echt zalig! Jeej voor jongenspoppen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ivo is echt super leuk geworden. Vooral dat broekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. amai ik hartje Ivo big time. wat heeft hij een schone garderobe. mijne jongensblack-apple kwam niet verder dan ne pyjama.... en het groene zsazsarokske, daar kwijl ik ook al op. ik vind uw groene posts ^precies echt wel héél leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat maak jij mooie dingen! Ik vond de groene slinger al geweldig, maar dit poppetje is écht knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oooh, die zijn toch superschattig! Ik ga er binnenkort ook eentje maken voor een verjaardagsgeschenkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ivo is echt wel fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo'n slinger is echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel leuk! Knappe mama ben jij!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuk rokje-je-je-je...Ik kan niet wachten, ga vanaf nu naast mijn brievenbus zitten! :-)
    en Ivo is trouwens ook prachtig! die plooikes in zijn broek, zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ja fijn he? Ik zie helemaal niks verkeerds aan ivo hoor, hij ziet er zeer knap uit! de krijger zal blij zijn! het fijnste is als je ziet dat die pop overal meegesleurd wordt en ze begint te 'verslijten' of vuil is geworden ofzo, dat zijn tekenen van liefde voor de pop.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!