Stolplooikes


Ik ben een beetje gek, ik weet het.
Ik ben vandaag begonnen aan de herfstcollectie voor mijn meisjes. :-)
De kast puilt uit met zomerkleertjes. En het kriebelde om nog eens een rokje te maken, maar dan een nieuw modelletje.
Voor deze rok heb ik in een lange strook stof stolplooitjes gelegd en gestikt. Ik knipte een evenlange tailleband en nog een binnenrokje. Op de zijkant kwam er een rits in en achteraan maakte ik twee knoopsgaten en daar haalde ik een elastiek door.
Ik zag dit modelletje hangen in de zomercollectie van VAN HASSELS.
Bij ons worden nu de herfstversies gemaakt, zie.

Het stofje komt van Vermiljoen en is van Petit Pan.
Een patroontje heb je dus niet nodig voor dit rokje.

Reacties

  1. P.R.A.C.H.T.I.G.!!!! Handleiding als je eens tijd hebt aub? ;-)))))
    Ik heb hier een stofje liggen dat ideaal zou zijn voor een herfsrokje voor Nora (bruin met oranje).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben van plan er nog te maken en ik zal foto's nemen, dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt heel mooi! En die stof is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihi ... Ik heb de wintercollectie voorlopig even overgeslagen. De zonnebloem-jurkjes die ik eerder deze week poste, zijn op de groei gemaakt, voor volgende zomer. De kleerkast zat namelijk ook al overvol met rokjes en jurkjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waw, echt mooi! Je uitleg is al vrij duidelijk, maar foto's zijn natuurlijk nog beter... Ik ben vooral benieuwd hoe je dat stuk met die knoopjes afwerkt, dat is nieuw voor mij. Ik zag het donderdag ook opduiken in de naaiclub.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oja, alweer een mooi rokje! Ben nieuwsgierig naar het stappenplan ...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je bent niet gek! Hier ook al aan de herfstcollectie ah beginnen :-) Dit stofje komt heel mooi tot zijn recht in dit modelletje ! Een heel mooi rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi Griet! Staat zo mooi wijd als ze 't aan hebben. Ik kijk ook uit naar de foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt heel mooi! en wss stukken beter dan dat van Van Hassel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weeral super!!! (en helemaal niet gek van de herfstcollectie, hier ook al truikes aan het breien, mutsen en sjaals, en broekskes voor volgende zomer...hihi)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. sjiek !!!!!! perfecte stofkeuze

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Griet, hoe doe jij dat toch allemaal ... wat mooi!!! Een plezier om jouw blog te volgen ... jij geeft "naai - kriebels" door :)

    Groetjes, Kathleen

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!