Tuta bis


De details.

Ik heb de jurk gemaakt uit één meter stof. Voor de rok heb ik de hoogte van de rok twee keer gesneden en het topje kon ik nog krijgen uit de rest.
Voor de voering gebruikte ik een effen katoen.
Ik ben heel fier op de techniek om de mouwen proper af te werken.
Ik heb die geleerd bij Mme Zsazsa toen ik het zsazsazilet maakte.
Niet te veel bij nadenken, gewoon de stappen volgen. Ik had deze keer de handleiding niet meer nodig.
De blinde rits inzetten heb ik geleerd van youtube.
Om de voering netjes af te werken aan de rits, heb ik het bovenstukje binnenstebuiten gedraaid nadat de rits er in zat en dan heb ik de voering dicht tegen de rits gestikt.
Je moet het gewoon eens doen om het te begrijpen, denk ik:-)

Reacties

  1. Ik denk het ook, ja ;-)

    In elk geval: het mag er zijn. Heel mooi en proper afgewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik volg Oontje, communicatie over naaien dat is niet simpel, we gaan 't eens moeten doen! Nogmaals WOW, echt mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor je uitleg! Super!
    Ga ik zeker ook eens (proberen) maken!
    Nog eens merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat een beauty...het stofke, de plooikes aan het lijfje, het ganse kleedje! Love it, love it, love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zeeer mooi, dat is alitjd zoo netjes afgewerkt bij jou he! ik wou dat ik ook zoveel geduld had om voeringen ed te maken...en uw dochter(s), dat is (zijn) echte modellen he!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Complimenten! Wat een leuk contrast, zo'n lief jurkje van zo'n stoer stofje!
    Corine
    zusjesvantoor.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi,
    Sinds ik het kleedje gezien heb zit ik heel de tijd na te denken hoe ik dat zelf zou doen, maar ik blijf op een paar punten steken: heb je de rok ook met voering gemaakt, of is dat eerder een binnenrok? En hoe heb je het bovenstukje zo mooi aangepast aan de rok? En de plooibreedte is eerder groot, niet? Sorry voor zoveel vragen, maar ik vind het kleedje dan ook echt ongelooflijk mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!