made in Japan


Ik kreeg onder de kerstboom een Japans naaiboekje. Hoera!!
Ik had er al eentje, maar daar maakte ik nog niets uit wegens vrees voor het Japans. ;-)
Dit keer durfde ik het aan omdat de ontwerpen gewoon zo mooi, sober en eerlijk zijn.
Ik begon met de jurk van de voorpagina. Begin bij het begin, dus. Ik ontdekte dat de kledingstukken een letter gekregen hebben. Deze was A en zo kon ik de stukken terug vinden op het patroonblad. Met drie delen, warvan twee voor de zak, kon ik deze jurk maken. Zottekes, hé.
Er staan schetsen in van hoe je de kledingstukken in elkaar moet steken. Er staat ook een schriftelijke omschrijving naast, maar daar begrijp ik echt niets van.

Stof kiezen voor deze sobere projecten vind ik niet gemakkelijk. Van nature gaat mijn aandacht naar kleurige patronen en tekeningen, maar die zijn naar mijn idee ongepast voor deze ontwerpen. Vanaf nu ga ik ook eens voor unikleurtjes.

Het boekje komt van bij Julija's shop. Ook Van Marieke heeft er enkele in huis.
Wel jammer dat je aan de kaft niet weet wat er in staat. Vandaar de oproep aan alle eigenaars van Japanse naaiboekjes om een foto te maken van het overzicht of een collage te maken van de foto's.


De muts heb ik ook gemaakt, die met het bolletje op. Ze valt klein uit, maar is heel tof.

Reacties

  1. echt prachtig!!!! ik zou er direct ook aan beginnen, ik zal eens een kijkje nemen in die winkels...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. echt heel heel mooi ... eenvoud heeft toch vaak de meeste schoonheid in zich hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend! En inderdaad: het jurkje is mooi van eenvoud. Het geeft mij zo'n vrij zomergevoel... Maar dat duurt helaas nog even...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Ik ga ook eens wat beter in die boekjes kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ga voor een aankoop! Zeer schoon kleedje en die sobere stof maakt het echt af!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh gij...jij kreeg een naaiboekske! Zo tof. Ze kennen u goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh, wat een leuk kado. Ik wil ook zo 'n boekske.
    Het is een prachtjurk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schoon! Ik vind het iets lentefeestachtig hebben, maar daarvoor is 't niet de tijd van 't jaar zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beeldig, het heeft iets sprookjesachtig, en dat boek is volgens mij een supercadeau.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mooi zeg! Prachtig kleedje, beeldige foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Neem hier eens een kijkje voor een eventueel overzicht.

    http://japancouture.canalblog.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik bestel mijn Japanse haakboekjes altijd op deze site, zij verkoopt heel veel naaiboekjes en heeft er altijd foto's bij staan wanneer je het boekje aanklikt.

    http://stores.ebay.nl/Simply-Pretty-Japanese-Beads-Books

    Ik geniet trouwens erg van je prachtige creaties en je prachtige dochters.

    Groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dankjewel voor de link! Ik voel de bestelmodus kriebelen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja mooi! Ik moet ook zo'n Japans boekje. Alleen ik weet niet zeker of mijn manlief deze mededeling hier leest. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauwhhh... super mooi kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Och waaw! Zoooo MOOOI!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. En het 'poeft' zo mooi, het jurkje. Eenvoudig, dus prachtig! En die link naar japanse boekjes wordt bij deze ook toegevoegd aan mijn favorieten, bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Normaal gezien doe ik niet graag aan naäpen en kopiëren, maar nu ga ik dat gewoon doen zie. Ik heb me dat boekje ook aangeschaft, gisteren toegekomen, en als mijn naaidipje over is dan ga ik u bestoken met vragen. Zo, dat weet je dan ook weer. Echt fantastisch gedaan, dit en al die andere (Japanse) maaksels. 't ziet er inderdaad eenvoudig uit, eens je vertrokken bent, maar ni die boeken zitten toch een paar doordenkertjes, niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heb ook een Japans boekje. Net op mijn blog twee foto's toegevoegd met overzicht patronen en voorzijde!
    Leuk om zo te zien welke patronen waarin staan!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!