Zomerjurk met zwier


Het was zeven jaar geleden dat ik nog op vakantie ben geweest. Kindjes, bouw, tuin, kosten... Nu hebben we een reisje gepland en ik begin al te dromen.
Van zomerse avonden, terrasjes doen, flaneren in wapperende jurkjes.
Omdat ik nog knoei met jurken op mijn maat, maak ik ze eerst in het klein.
Deze tekende ik zelf. Het bovenstukje maakte ik lang genoeg. Ik naaide dat met voering erin volgens deze manier. De rits naaide ik in het bovenstukje. Aan dat bovenstukje kwam een cirkelrok. Let er op dat de roklengte in verhouding is met het bovenstukje. Dit weekend maakte ik er eentje waarvan ik de rok te kort vind.

Ik kocht me een blinderitsvoetje en naaide de rits in zoals je hier kan lezen.



Zie je het plaatje al? Ijsjes, zon, hangmat?

Reacties

  1. Heel mooi kleedje in een mooi stofke. Doet je inderdaad naar de zomer verlangen.
    Grts.Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij zit echt al volledig met je hoofd in de lente.
    Ik krijg zo'n zin in dat lenteweertje als ik deze foto's bekijk. Prachtig.
    En gij tekent dat zelf die patroontjes? Knap.

    Willen uw dochters eigenlijk nog winterkleren aan?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk stofje en erg leuk zwierig jurkje! Nu nog in je eigen maat denk ik?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai! Chique hoor! Ik vind dit echt een prachtig modelleken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gedaan! Hier liggen ook nog wat stofjes klaar voor van die heerlijke cirkelrokjes....laat ze maar zwieren!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, prachtig! Laat dat zonnetje maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heel fleurig en tof modelleke, 't doet mij ook goesting krijgen... aan vakantie... wat ga je daarvan genieten na 7 jaar. Waar trek je heen?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer knap gedaan: mooi stofke, mooi jurkje, mooi meisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ja, laat het zonnetje maar komen.
    Ik vind de jurk SUPER!
    Ik maakte met hetzelfde stofje een rokje voor mijn metekindje haar zus die deze zomer 2 kaarsjes mag uitblazen. Ik ben volledig zot van dat stofke...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En uw meisjes kunnen dat altijd zo mooi showen! mmmmm ijsjes en lente/zomerweer, ik heb er ook zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk zwieren onder de palmbomen :) mmmmmmmmm

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zie het plaatje zeker voor mij!
    Het wordt een prachtige vakantie, dat staat vast!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Amai dat is zeker verdiend! Ik kijk al uit naar al dat zomers moois dat hier zal verschijnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik zie het volledig voor me! Schoon in een wonderschoon stofke!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. superblij voor jou met de vrolijke reis-vooruitzichten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. We gaan naar Frankrijk en dat zie ik al helemaal zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Weeral zo een schoontje. Deze modelletjes zijn de favoriet van mijn dochter. Ik ga nu eentje in tricot maken.(Wassen,drogen en klaar). Ideaal voor op vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. leuk jurkje! Voor jezelf ook, lekker fifty-style!
    Mooie stof ook voor je dochter, heerlijk vrolijk!
    Enne, kom maar op met die zomer, hier schijnt de zon al, hoera!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. zo leuk zeg. en ik snak mee naar zon (en vakantie...)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ze worden telkens maar mooier en mooier, die dingen die jij produceert!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wederom heel mooi. Hier liggen nog sweaterprojectjes te wachten. Ik ben in zomergedachten nog niet zo ver als jij...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. maar zo mooi! ik ben echt fan van jouw creaties! en ik denk dat mijn dochter wel in de kleedjes van jouw meisjes zou passen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo mooi al die zomerse kleedjes, ik zou er beter ook maar eens aan beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooi, ik ga er ook aan beginnen, inspiratie zoals deze is altijd leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  25. heerlijk modelletje! ik kijk uit naar een dochter die de kruipfase voorbij is, dan begin ik ook aan de zwierrokjes, hoewel, mijn laatste bebietje mag ook wel nog lekker lang klein blijven

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Haha, jammer dat ze hier samen groot zijn. Ik heb geen kleintje meer...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooooooi zeg, dat zou'k ook wel willen maken, hoe zorg je ervoor dat de cirkelrok op het bovenstukje past?

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Liesel, ik zorg ervoor dat de cirkelrok zeker wat groter is dan het bovenstukje. Ik speld dan de rok aan het bovenstuk en verdeel de stof mooi. Eerst de helft, dan een vierde en dan een achtste. Snap je 't.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Nog een vraagje (ja een jaar later ;-)). Zit de rits enkel in het bovenlijfje of toch ook een stuk mee in de cirkelrok gestikt?
    Het is echt een prachtig modelleke. Ik heb ergens in een oude Ottobre zo'n bovenstukje gevonden en dan heb ik een cirkelrok à la Mme Zsazsa geknipt. Vermoedelijk zal ik mijn bovenstukje opnieuw moeten knippen, 't lijkt wat kort in verhouding als ik het met jouw foto's vergelijk. Mijn eerste poging voor een kleedje voor de dochter helemaal geïnspireerd door u ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oeps, nu lees ik net dat je de rits in het bovenstukje hebt gestikt. Negeer mijn vraag dus maar.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!