Poezen




In de Ottobre winter 6/2010 staat een patroon van onderbroekjes.

Hipsters voor meisjes en boxers voor jongens.
Mona maakt heel veel spel van onderbroekjes. Ze zitten nooit goed, kriebelen, hangen te los, of spannen te veel, verschuiven,...
Na veel diep zuchten en het kopen van ontelbaar vele testbroekjes, kwamen we tot de conclusie dat niets goed zit.

Ik kocht al eens witte onderbroekjesstof in Brussel bij Le Chien Vert, maar het plan werd uitgesteld.
Tot ik dit zag bij Miss Stik.

Eerlijk? Ik vind het veel gepruts en helemaal niet eenvoudig om netjes te werken.
Maar De eerste versie werd meteen aan de koninklijke veeleisende billen gehesen en goedgekeurd.
Yes!
Ik kreeg een lap tricot van mama P en maakte daar de poezenbroekjes uit. Ik kocht op het stoffenspektakel boordstof in alle kleuren, maar van die mooie blauwe was er maar tien centimeter meer. Genoeg voor één rokje en één onderbroek.
De tweede werkte ik af met tricot en omzomen met de tweelingnaald.


Reacties

  1. Geweldig! Daar zou ik hier ook serieus mee scoren! Al vond ik tot hiertoe onderbroekjes maken een brug te ver, maar als ik dit zie ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu kan ze in stijl haar eveneens prachtige rokjes laten opwaaien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie broekjes. Die poezenstof is echt ge-wel-dig. Waar heeft mama P die vandaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mama P heeft die van Fragile.
    Lies, daar dacht ik ook aan. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb een tricot-fobie, maar misschien moet ik me daar toch maar eens overheen gaan zetten. Superschattig :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O zo 'Tiny', een passend onderbroekje bij een kleedje dat al eens mag komen piepen :) Leuk dat je nu echt de perfecte onderbroek voor haar gevonden hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik durf echt niet aan onderbroekjes beginnen....
    Maar ze zijn super !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk hoor! Dus je hebt ze eerst afgewerkt met de lockmachine en daarna omgezoomd met de 2lingnaald? ik zit me al een tijdje te bedenken hoe ik zuks nou knap kan doen, en volgens mij heb jij me net het antwoord gegeven. Simpel maar nooit aan gedacht... suf he;-) Maar dankjewel dus!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ooh, heel leuk motiefje! en goed gedaan zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, super! En inderdaad Marilyn Monroe's gewijs de rokjes laten opwaaien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. keileuk, en niemand loopt met dezelfde onderbroek, die dames van jou hebben toch geluk met zo een durvende naaimama!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. schoon poezen bij u!!
    Ik vind het patroon van Ottobre een beetje te hoog, maar super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tof zeg, die poezen! Wat vond je er moeilijk aan? Die boord?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het gefriemel, Miss Stik, en de boord overal mooi even breed aannaaien.
    Mijn tweelingnaald wou niet al te recht stikken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo tof he zeg.
    Die van ons zijn zot van de ondergoedsetjes van Molo...daar kunt ge ze zoooo blij mee maken. Ongelooflijk (dat belooft voor hun lingeriebudget later).
    Ik probeer die eens na te maken, want die hebben een schitterende pasvorm. En ondertussen heb ik elk maatje wel liggen...een uitdaging.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi! Dat prutswerk aan de boorden schrikt mij eerlijk gezegd ook af...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. En het tricotje heb je waar gevonden ? Een vriendin van me zoekt tricot met poezen ... Merci é

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!