aardverschuivingen en breuklijnen

Er rolde een herfstrokje van onder de naaimachine.
Dit weekend was het nog herfst, weet u nog.


Deze stof heeft kleuren die doen denken aan verse paddestoelen, muffe schoolboeken en loofbomen klaar om de blaadjes te laten vallen.

Ik knipte een stukje van Afrika en plooide Amerika tot bij Europa. En ik toonde de kinderen onze reisbestemming. Helemaal niet ver, klonk het.




Ik maakte dit rokje met een brede, verstelbare tailleband en voorzag het vooraan en achteraan van twee stolpplooien die ik vier centimeter doorstikte. Een plooirok met weinig werk dus. :-)



De stof komt van Wetteren, stoffen Van Leuven.
Het patroon bedacht ik zelf.

Reacties

  1. Mo, ik herken uw dochter bijna nie! Dat kapsel is écht nene hele nieuwe (en geslaagde!) look! En 't rokske trouwens ook. Maakt nu maar terug zomerdingen, dan blijft het misschien nog wat langer warm :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap Griet! En perfect met dat vestje. En doe dat ook maar rap terug uit: vandaag is het zóóómer!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk, herfstig en zelfs een beetje stoer!
    Knap gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel mooi rokje, heb je een tutorial ?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. fantastisch! kei schoon modelleke (dochter & rokske) & stofke, k ben direct verkocht aangezien wij ons toch ok wel een bitje globetrotterkes voele! groetjes, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. super! en tegelijk 'educatief'! I like!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super mooi! Dit vind ik nu echt een prachtig modelleke van rokje! En het stofje is ook heel schoon!
    Een tutorial? Héééél graag!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ja idd, bijna nt te herkennen!! en naar waar gaat jullie vakantie dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die winkel heeft precies echt wel parels liggen é. Ik moet er dringend eens heen. Vré tof rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Frankrijk :-)
    Katja,
    even geduld. Zus trouwt dit weekend en ik heb Kweetniehoeveel werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Griet, Merci! Wij hebben geduld hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oooooooooooooooooh!!! Supermooi en chapeau dat jij dat zelf bedacht hoor!

    Zo'n rokje zou ook nog handig zijn voor mij!! Aardrijkskunde was nooit mijn sterkste vak ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. On te spieken? Maar de kaart op dit rokje klopt niet meer! De continenten werden dichterbij elkaar geschoven. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ze ziet er ineens volwassener uit met dat nieuwe kapsel precies, helemaal klaar voor het eerste leerjaar! En in de perfecte outfit inderdaad..
    Strak patroon, ik kijk er mee naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fantastisch stofje!
    Helemaal niet muf en anders het goede soort muf.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een heel mooi rokje! zo'n model zoek ik eigenlijk ook voor mezelf...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. I love the skirt! Great fabric.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!