over trouwers, geheimen en bruidskindjes


Het begon met een allercharmantste kaart. Helemaal typisch voor de bruid en bruidegom.




Er was eens een bloemenmeisje dat droomde van een tuinfeest met rozenblaadjes, gebloemde serviesjes en servietten, lachende mensen en lieflijke bruidskindjes.





Zoals dat bij ons wel vaker gebeurt, komen geweldige ideeën heel laat. Het plan om Emma en Mona bruidskindjes te laten zijn en een "rolletje" te geven, kwam een weekje geleden. Op de nipper werd de vlinderstof gekocht. Het patroon is van Knippie en het idee zag ik hier.







Zelfs de jongste gast kwam in stijl!



In het geheim oefenden we (ouders, zus en schoonzus, schoonbroers van de bruid en Emma en Mona) een lied. Meerstemmig en vooral stemmig, zongen we voor de bruidegom. Emma en Mona hadden heel veel (bijna) rondjes geknipt uit vilt en strooiden die in het rond tijdens ons gezang.










De ringen waren even bijzonder als de rest van het feest.



Muziek was niet weg te denken.



Lekker en veel eten ook niet.



Handgemaakte slingers fleurden de tent op. Het idee vond ik hier.







Mijn jurk maakte ik in een Michael Millerstof. Ook de laatste meters van de rol. Jammer. Ik tekende een gekocht jurkje na. En maakte er deze versie van. Ik heb helaas geen betere foto's van mijn eigen. Want ik was fotograaf van dienst.



Reacties

  1. Wat een heerlijke manier om een bruiloft te vieren, geweldig! En wat heb je weer mooie dingen gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was een heerlijke dag! Ondanks de regen zo nu en dan. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat was duidelijk een trouw in stijl!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die ringen! Geweldig :-).
    En jouw kleedje vind ik echt supermooi.

    Verzeil ik weer eens op de myspace van je zus, haar liedjes zijn ongelooflijk mooi... dat ze maar snel een cd maakt (de demo heb ik al, gesigneerd en al!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Grietje, alweer een schitterende reportage !
    moemoe

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mij betreft de perfecte bruiloft: knus, met geliefde mensen op een prachtig plekje met lekker eten. Geen overdaad van glitter en glamour, maar wel prachtig versierd. Wat een heerlijke dag zal het geweest zijn! Gefeliciteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Romantisch ziet er dat uit zeg! Is vast een supergeslaagd feest geweest, helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super!! Dat ziet er een heel gezellig feest uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo zou ik ook willen trouwen, ziet er ontspannen, romantisch ,anders dan anders uit.
    Nog veel geluk aan het bruidspaar.
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een trouwerij zoals een trouwerij moet zijn. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige jurkjes Griet, in twee hele mooie stoffen! En zo'n bruiloft: zo wil ik ook trouwen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goh, dat ziet er een vrolijk feest uit! Vooral heel gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat zag er inderdaad een vrolijk en gezellig feest uit! Die ringen zijn fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat zag er super-dag uit! Mooie foto's en wat een prachtige locatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. oh wauw, dat is zo mooi, zo een trouwfeest!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ziet er heerlijk uit, dat feest! En wat een tempo, die jurken... Maar de bruidegom, draagt die écht zo'n taartje?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Maar neen, gij, mijn zus draagt die allebei. Het was show!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lol Riet!Ik durfde het niet vragen:)

    Ze zijn zo mooi geworden,de vlinderkleedjes...en dat van jou ook!Grote fan van de bovenkant!
    Dat zag er zo'n gezellig trouwfeest uit...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik kan alleen maar zeggen: WAUW. Prachtig Griet!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ooh, dat ziet er zo'n hartverwarmend gezellig feest uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Je had er duidelijk weer je werk van gemaakt. Heb veel aan jullie gedacht, toch redelijk wat zon, niet?
    En ik ben vooral fan van jouw eigen jurk. Super patroon en een hele mooie uitvoering.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Maar zeg Griet, zo wil ik ook trouwen. Wat een mooi feest!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. dat ziet er een bruiloft uit waar ik graag bij was geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een heerlijk, ongedwongen huwelijk. Helemaal zoals het moet zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. da's nu eens een feest naar mijn hart sè. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Eindelijk kan ik terug reageren! Echt een superfeest!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik vroeg me net zoals Riet ook af of de man de ring droeg! LOL. Mooi hoor, wat een werk, zoveel jurken en het feest ziet er zo romantisch uit. Zalig. Ooit geef ik een hertrouwfeest met zo'n sfeer!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Prachtig, zo'n feest vol hartenklop, heel schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Als wij binnen een jaar of 4 de stap zetten, dan kom ik u en uw zus inhuren. This is just the kind of party for me. Zo wil ik het ook. Prachtig!

    En ge moogt dan ook mijn bruidskindjes voorzien van gepaste kledij. En misschien mijn trouwjurk? Want uw talent is niet te evenaren.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!