patroon wintervestje maat 4-7 jaar



Beestjes en velletjes zijn IN, deze winter. Vorig jaar liet deze dame ons zwoegen met haar patroon. Ik maakte er twee. En tijdens de koude winterdagen, werden de kleine lijfjes er warm door gehouden.
Deze winter is de mode iets korter. Ik baseerde dit patroon op een Japans patroon. De hoeken werden ronder en zo.

Dit vestje past perfect bij dit rokje dat nog past.


En nu aan de slag. Wil je er zelf eentje maken, dan ga je eerst op velletjesjacht. Bij stoffen Van Leuven in Wetteren hebben ze heel veel keuze in (nep)velletjes. Het schaapje dat ik meebracht is volledig katoen en kan gemakkelijk mee in de was.

Print de patronen. Knip het strookje uit en kleef het aan de onderkant van het achterpand. Er viel een lijntje weg, maar let er gewoon op dat de zijnaden even lang zijn.



Ik leg hier in de rapte nog eens uit hoe je zo'n vestje maakt, maar Oon deed dat ook al prima.










Om te printen gaat u best naar de site van Flickr. Klik op de foto van het patroon, dan kies je het large formaat en klik op downloaden. Dan kan je printen zonder problemen.






Ik maakte dit vestje al enkele keren en liet het al andere kindjes passen. Met deze ene maat kunnen vier tot 7 jarigen warm gehouden worden.
Er is geen naadwaarde inbegrepen in het patroon.

Reacties

  1. Ik vind ze uberschattig, die vestjes. Ik ga eens wat slachtoffers zoeken ;-). Bedankt voor het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de vestjes zijn schattig en jij bent ook een schatje (voor het patroon). Ik ga er ééntje maken voor mijn oudste dochter en dan eens bekijken hoeveel ik het moet verkleinen voor mijn 20 maandertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh, dit is echt super! Want dat vestje is een pracht-exemplaar! Dikke merci! Want dit gaat hier zeker en vast uitgeprobeerd worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn gebeden zijn verhoord ;-)
    Ik was al bij Van Leuven om een zacht velletje geweest en nu kan ik het morgen gewoon maken in de naailes zonder dat ik mijn hoofd moet breken en verschillende proefversies moet maken! Heel erg bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! Nog even wachten om dit aan mijn dochters te laten zien... die zullen wild enthousiast zijn als ze dit zien.
    Merci voor het patroon te delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die vestje zijn echt geweldig! Bedankt voor de handige uitleg en het patroontje, nu nog op zoek naar een pelseke.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo leuk dat je het patroon wilt delen. Ben er blij mee, dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aha, dat komt goed uit. Heb net wa pelskes-stof besteld in de naailes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik kan het patroon niet afprinten, ik krijg telkens de melding dat de pagina niet gevonden is...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kan de link niet openen naar het patroon, ik krijg telkens de melding dat de pagina niet gevonden is.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De link is niet meer beschikbaar helaas

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!