En dat het mag koud worden 2

Het wordt koud. Nog niet heel erg, maar de zomerjasjes werden te dun. Ik voelde de koude handjes in de mijne glijden na school en in mijn hoofd weergalmde :" Maak nu toch eens die jasjes!"

De patronen vond ik in Ottobre 6/2008 waar ik eerder al deze rokjes uit maakte.
De rokjes waren maat 116 en die was echt ruim genoeg. Voor de jasjes ging ik voor maat 128. En met die dikke lagen is dat net goed.







De grote knopen maken het jasje helemaal af.
Ik voerde de jas met een laagje diolen en een dikke laag fleece om het warm te maken. Dat voel je nu echt. Het is een zware wintermantel. En ik voelde een warm "polleke" na schooltijd. :-)

De stof lag al klaar na de opdracht vorig jaar voor zus en na een uitstapje met deze schat. Na het zien van een miniMona in een allerschattigst rood jasje, wist ik het zeker.
Grote Mona staat heel mooi met deze kleur.

En de jasjes passen bij de boekentasjes.



De stofjes van Mona's jas zijn eigenlijk allebei veel te dun. Ik stikte vier jassen. Eén in de rode buitenstof, één in voeringstof en twee in fleece. Ik stikte de fleece jasjes aan de voeringstof zodat die niet kan verschuiven.
Ook Mona's jas is een zware winterjas geworden.





Het patroon schrijft zes kleinere knopen voor maar omdat ik hele dikke jassen heb, leek dat niet gepast.
Een andere versie met een ganse rij knopen zie je hier.

Reacties

  1. Wat mooi !
    Ziet er serieus dik uit !

    Ik ben ook een ietsiepietsie jaloers....omwille van de knoopsgaten....die bij mij niet schijnen te lukken in fleece.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh waauw, die rode pinnemutsenjas is echt helemààl geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zien er echt superzachte en warme jassen uit! Emma staat prachtig met dat blauw en Grote Mona ziet er op die eerste foto met haar kap op superschattig uit; je zou haar zo willen platknuffelen ;-)
    En zoals altijd perfect gematched, met de boekentassen deze keer :-)
    Maar amai, wat een werk moet dat geweest zijn zeg. Als ik goed kan tellen heb je niet 2, maar 7 jassen gemaakt! En waarschijnlijk ook een serieuze uitdaging voor je naaimachien met al die lagen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. WOW, heb je die gemaakt? Wat KNAP!! En ook helemaal niet knurftig, helemaal hip en zoooo stijlvol!! **hands down**
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. waaaaaw!!! knap zeg!!! ik heb echt bewondering voor zo iets!!! dat is mijn droom, een jas maken :o) maar ik ga eerst nog wat met andere dingen oefenen :o)
    Knap knap knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. knurftig, dat is nu een woord dat ik nog nooit gehoord heb! :-)

    Ok, voor één keer ben ik niet wild van je creatie, maar dat ligt niet aan je creatie, maar wel aan de stofkeuze. (mag ik dat zeggen of ben je dan boos? Ik kan niet altijd fan zijn he! Alhoewel! :-)) Het blauwe is niet zo mijn ding, maar de rode des te meer!!!! WAUW! Super!
    Ik woon jammer genoeg in Lommel en dus wel een eindje van bij jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Judith, geen probleem, hoor! Ik zie eigenlijk de rode ook liever. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi, alweer. Ik ben ook meer fan van de rode!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben fan, as usual :) ma als ik moet kiezen ben ik ook iets grotere fan van de rode! ma de blauwe zou ik zeker niet afslaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oh zeg, ik wil ook nog zo een mooie jasjes!!! Die rode stof kenik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. helemaal fan van vooral de rode! echt heel heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hevig fan. En petje af voor jouw vlijt...8 jassen stikken!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie jassen en ben echt fan van de rode jas!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat moet serieus wat werk geweest zijn maar zeker de moeite waard! Heel mooi, allebei

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Weer super gelukt! Die meiden maken de blits op 't schoolplein.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Stoere dames in hun leuke jassen. Ben er stiekem wat jaloers op, maar eigenlijk ook wel superblij dat ik het niet hoef te doen, want het lijkt me een hele opgave.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ongeloofelijk prachtig!!!!!!!!!! petje af!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super! die gaan nagekeken worden op straat met zo'n mooie jasjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Maar echt, waar vind jij in godsnaam de tijd om dit allemaal ineen te steken? Dit is dan nog geen half werk ook hé, maar echt tot in de puntjes afgewerkt! Chapeau hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Amaai laat die winter maar komen ;) Superschoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Subliem. Wat een mooie jassen. Je hebt leuke patronen uitgekozen en ze echt mooi uitgewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. De zuster van, ik had de patronen al liggen, en maakte woensdag de jasjes. De knopen en knoopsgaten waren voor donderdag. Er ging wel wat denkwerk aan vooraf!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. manmanman, wat een werk! Hoeveel uren zitten er in jouw dag?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hey meid, ik volg je nu al een tijdje en ik ben zelf ook een grote liefhebber van de Ottobre patronen. Het ziet er schitterend uit, Grtz
    Evie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Jee wat mooi! En wat knap ook! Echt prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oooh, ik vind vooral de rode fantastisch! Met die geweldige pinnemutskap, echt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een heerlijke jassen! vooral de rode vind ik geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een prachtige dikke jassen !!! zo'n mooie rode buitenstof ...

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Djezus! En ik ben zo'n fan van dat rood!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Leuk patroon (ik heb hem dit jaar gebruikt voor een zomerjas), mooie stofjes en heel mooie uitvoering!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Prachtig!!Ik sta versteld, direct twee en allebei zo mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wauw, daar word ik echt jaloers van. Gewoonweg winterjassen kunnen naaien. Daar kan ik nu nog enkel van dromen. Zeer goed gelukt

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wauw, heb je zeer goed gedaan om ze zo dik te maken. Een héél werk maar Emma en Mona zullen er veel plezier van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Waw Griet! Prachtig, die jasjes! Echt heel knap werk!
    En de dekentjes wil ik zeker nog zien verschijnen hoor, zo pareltjes altijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Mooi geworden! Die van mij is nu ook af (en bedankt voor de link)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!