rokje Lotta



Ik had wat wollen streepjes over. En ze zijn te mooi om te laten liggen.
Dus haalde ik een oud patroontje boven. Ik paste de maten aan en maakte er een maatje 122 van.
En nu ik in het bezit ben van een overlock gaat dit allemaal veel mooier en sneller.
Ik knipte 6 trechtertjes uit de wollen streepjes, overlockte de randen aan elkaar en zoomde met een locksteek onderaan.
Bovenaan een tailleband van boordstof en klaar.
Ik wil dit patroontje met jullie delen, maar moet nog even op zoek naar een helpende hand mét scanner.




De oude broekkousjes van de meisjes werden te kort. Ik knipte de voetjes er af en werkte de rand af met het laatste restje wol.





En bij zo'n winters outfitje hoort een vestje.
Deze mooie grijze pels vond ik bij pand Diependaele in Oudenaarde. Ze zijn volop aan het verhuizen, maar bijna weer open.



In de knopenkast van mijn oma zaliger vond ik een houtje. En dus maakte ik een houtje touwtje sluiting. Met recyclagemateriaal. Het touwtje is een veter.


Voor de voering gebruikte ik deze keer een effen grijs nickyvelours. Dat past op veel meer kleertjes en ik voorzag lintjes om een riempje te kunnen gebruiken.

Reacties

  1. Heel knap bedacht en uitgewerkt. Ook een super idee om het vestje omkeerbaar te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een tof idee om die broekkousen een tweede leven te geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zalig rokje! Laat maar komen dat patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tof rokje en eens iets helemaal anders! En super idee van die kousebroeken zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk rokje! Goed idee voor de kousebroeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Supermooi! De kousen en ballerina's maken het geheel af! Is eens iets anders dan altijd de laarsjes! Ik ben GROTE fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi! Dat rokje is echt super! Een geslaagde outfit!
    Leuk idee van die broekkousjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat van die broekkousen is gewoonweg geniaal!! Toffe outfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vanwaar de naam "Lotta", als ik zo cerieus mag wezen? ;)

    Ons Lotta'tje is nog wat klein om zo'n rokjes te dragen, maar voor de grote zussen moet dat wel eens lukken.

    Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mijn dochter was hier instant 'zot' van die stof, dus ik zal best ook eens naar den beer gaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haast je. De rol was bijna op! ze is er nog in groen- bruintinten.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!