geen-gedoe-jurk

Het zijn jurkjesdagen ten huize Emma en Mona.
Ik maakte reeds 5 exemplaren.
Drie daarvan zijn dit model.
Inspiratie deed ik op bij Ienemiene. Zij schudt de jurkjes in een razendsnel tempo uit haar mouw.

Het patroon gaat helaas niet tot maat 128. Ik printte alles af en paste alle maten aan. Ik gebruikte een t-shirt om de juiste schouderbreedte te vinden en verlengde de jurk.


Ik paste het patroon aan aan de mouwen. De brede mouwen zijn niet zo mooi in slappe tricot. Ik knipte er een stukje af en verwerkte een smaller stukje op het einde van de mouw. Dat geeft een beetje pof-effect.





De tricot is van Znok. Hij bestaat ook in oranje-tinten. Mona's lievelingskleur. Maar ik vind haar prachtig staan met deze blauw-paarse versie.



Ik maakte er eerst eentje in een zachte tricot van "In den beer".
Het jurkje zit Emma als gegoten. Helaas valt de kleur me wat tegen. Emma is zo wit nu, putje winter. We verlangen al naar langere dagen en stralende zon :-)




Reacties

  1. Schminken met een penseel= goed bezig! ;)
    Maar de jurkjes zijn geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze staan er schitterend mee! Ik heb het patroontje hier ook liggen, maar wacht er nog even mee, ik vind Lilith er nog te klein voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het ook mooier bij opgeschoten kindjes. Hoewel een wollen versie voor kleintjes mooi zal zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind ze er beide prachtig uitzien! Mooie dochters!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind Emma toch heel mooi met dat jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het staat Mona inderdaad ontzettend goed. En wat dat 'speelgoed' betreft, hier ook een micro en schminken is favoriet. Hebben wij meisjes van dezelfde leeftijd? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toch wel, Oon. Dat krijg je ervan als je uit hetzelfde hout bent gesneden. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wow !!! Echt mooi !
    Het onderste stofje heb ik ook en dat is ook bijna een jurkje, alleen de mouwtjes nog even omzomen. Ben benieuwd hoe het mijn dochter staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hij is leuk! Ik heb het patroon meteen ook aangeschaft, nu nog op zoek naar een leuk stofje... Tricot heb ik nauwelijks in de kast liggen, toch altijd wat huiverig voor. Maar ik ga me eraan wagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zeer mooi! Ben al benieuwd naar de andere jurkjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig!
    Momenteel ook bezig aan een IeneMiene-creatie, heel leuk zijn die allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi zeg! Ik heb zo'n jurk voor mezelf gemaakt , ook heerlijk om aan te doen! Inderdaad ... een geen gedoe-jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben ook heel grote fan van dit modelletje. Het pofeffectje aan de mouwen is echt ZALIG!!!!!

    je maakte er terug iets heel mooi van Griet!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Grietje tis toch weer de moeite ze! echt schoon! en amaai 5 jurken, en ik was al blij over mijn week vorige week :) jammer genoeg moet ik vanaf morgen weer werken en moet ik alles weer 's avonds doen :(

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beide meisjes stralen nochtans in hun nieuwe jurkjes ! Het staat ze beeldig !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fien vroeg ook een micro (maar kreeg het nog niet) en loopt heel de dag rond met een fictief shmink stokje (dat ook dient om een tatattoo te zetten).
    Ik vind dat de meisjes er beiden heel goed mee staan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel toffe kleedjes, en prachtige dochters! Mona's versie vind ik ook wel het meest geslaagd; het is het stofje dat het hem doet... Ik heb hetzelfde hier in groen-oranje liggen... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig, ik vind ze allebei heel schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie jurkjes Griet! Ik geef je gelijk: Mona straalt echt in die kleuren en Emma ziet er wat bleekjes uit. Maar terug blauw voor Emma volgende keer?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nice! En ze lijken zo op jou :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi! Ik maakte even terug het allerkleinste maatje voor mijn meisje in een heel aaibaar stofje. De strikceintuur komt wel mooier uit bij grotere meisjes vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Maks, Mona ook?
    Bij haar zie ik dat niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi hoor! Ik vind het patroon ook zo leuk maar gooi het steeds weer uit mijn mandje wegen rokken-en-jurken-weigerende-meisjes. Mona staat er heel mooi mee! Emma ook maar ze is inderdaad wat witjes, ik heb er ook twee van hier ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. maar mona ziet er natuurlijk niet witjes uit omdat ze geshminkt is! Mooie meisjes in mooie kleedjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik ben echt zo'n fan van het colletje, is dat moeilijk te maken? ' k Zou wel eens een trui voor mezelf willen maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Liselore, helemaal niet. Dat is zoals een tailleband, maar dan een heel brede.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik lees hier 'razendsnel' en ik zie prachtige jurkjes. Heb gisteren het patroon ook besteld :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Deze week het eerste exemplaar gemaakt, gaan er zeker meer volgen! Vooral nu met dat koude winterweer (vandaag de eerste sneeuw hier op ons eilandje Terschelling) is het een heerlijk jurkje voor m'n meisje. Zal vanmiddag even foto's maken en ze op m'n blog zetten. In ieder geval dank voor de tip van het patroon, ben er helemaal enthousiast over!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ze staan erop! pienkel.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!